Η Μάρτα κοιμάται

Η Μ Α Ρ Τ Α Κ Ο Ι Μ Α Τ Α Ι 19 μετέφεραν δεξιά κι αριστερά σαν να ήταν σερβίτσιο ή διακο­ σμητικό –όπως τα βαζάκια με τα ψεύτικα τριαντάφυλλα ή οι αλατιέρες–, ώσπου τελικά βρήκαν το τέλειο μέρος για να ενα­ ποθέτουν τη μικρή Νέλλη μακριά από την κουζίνα και την τρα­ πεζαρία: πίσω από το γκισέ της ρεσεψιόν. Άρχισε λοιπόν να κάθεται εκεί μαζί με τον παππού της, ο οποίος ασχολιόταν με τη διαχείριση των δωματίων· αρχικά στα γόνατά του, αργότερα στη δική της καρέκλα. Περνούσαν την ώρα τους βλέποντας συ­ νέχεια βιντεοκασέτες με παλιές, ασπρόμαυρες ταινίες, απ’ αυ­ τές που λάτρευε ο παππούς, σε μια μικρή τηλεορασίτσα. Η Νέλλη μάθαινε γρήγορα. Ο παππούς έλεγε: « Η γυναίκα της βιτρίνας » κι εκείνη –στα έξι της χρόνια– απαντούσε χωρίς καν να το σκεφτεί: «1944, σκηνοθεσία: Φριτς Λανγκ. Πρωταγωνι­ στούν: Έντουαρντ Τζ. Ρόμπινσον και Τζόαν Μπένετ». Ο παππούς έσκαγε στα γέλια και άπλωνε το χέρι του στο γυάλινο μπολ που υπήρχε πάντα πάνω στο γκισέ για να δώσει στη Νέλλη μια κα­ ραμέλα γάλακτος, η οποία κολλούσε πρώτα στα δόντια της και μετά στον ουρανίσκο. Έπειτα έβαζε την κασέτα στο βίντεο και πατούσε το πλήκτρο της αναπαραγωγής. Στη Γυναίκα της βιτρίνας , ένας καθηγητής πανεπιστημίου, ο Ρίτσαρντ (Έντουαρντ Τζ. Ρόμπινσον) ερωτεύεται το πορτρέτο μιας όμορφης κοπέλας στη βιτρίνα μιας γκαλερί. Λίγο καιρό αργότερα, μετά την επίσκεψή του σε μια ανδρική λέσχη, γνωρί­ ζει από κοντά τη γυναίκα που απεικονιζόταν στον πίνακα (Τζόαν Μπένετ). Τη λένε Άλις. Η σύζυγος και τα παιδιά του Ρίτσαρντ λείπουν επίσκεψη σε κάποιους συγγενείς, κι έτσι εκείνος, που προφανώς έχει ανάγκη από επιβεβαίωση, συνοδεύει την όμορφη Άλις στο σπίτι της. Εκεί βάζουν να πιουν ένα ποτό παρέα, όταν ξαφνικά εμφανίζεται ο εραστής της Άλις, ο Κλοντ, που, τυφλω­ μένος από οργή, επιτίθεται στον Ρίτσαρντ. Στην προσπάθειά του να αμυνθεί, ο Ρίτσαρντ σκοτώνει τον Κλοντ με ένα ψαλίδι.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=