Η Φυσική με πειράματα Α' Γυμνασίου
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ || | 23 | 1 ENOTHTA ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΥΛΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ Α Παρατηρώ, πληροφορούμαι, ενδιαφέρομαι ❙ Με αφορμή τις πληροφορίες αυτές και τις παρακάτω εικόνες από την καθημερι- νή ζωή και τις δραστηριότητες των ανθρώπων στην αρχαία Ελλάδα, γράψε τι πα- ρατηρείς σε αυτές και τι είναι δυνατόν να μετρηθεί: το μήκος, η μάζα και το βάρος, ο χρόνος, η χαρά, η λύπη, ο φόβος, … ; • Στην πρώτη εικόνα φαίνεται ένας από τους πρώ τους τρόπους μέτρησης μήκους που χρησιμο ποιήθηκε και βασίστηκε στην καθημερινή εμπει ρία των ανθρώπων. Σύμφωνα με αυτόν, ως μονάδα μέτρησης λήφθηκε το μήκος του πέλματος ενός ανθρώπινου ποδιού. Αν, για παράδειγμα, το μήκος του πέλματος του ποδιού είναι 30 cm, τότε μια απόσταση που θα χωρούσε 200 πέλματα θα αντιστοιχούσε σε 60 m. Αυτή η μο νάδα μέτρησης δεν έδινε συγκρίσιμες μετρήσεις γιατί δεν είχαν όλοι οι άνθρωποι το ίδιο μήκος πέλματος. Ωστόσο σε νεότερες εποχές αυτή η μονάδα τυποποιή θηκε από τους αγγλοσαξονικούς λαούς και αποτέλεσε τη μονάδα μέτρησης που ονομάζεται πόδι (foot). Ένα πόδι ισούται με 0,3048 μέτρα. • Στη δεύτερη εικόνα γίνεται μέ τρηση μιας ποσότητας υγρού με τη χρήση ενός ζυγού ισορροπί ας. Ένας ζυγός ισορροπίας συ γκρίνει δύο μάζες Α και Β που τοποθετούνται στα δύο σκέλη του και ισορροπεί με τα σκέλη οριζόντια όταν οι μάζες αυτές είναι ίσες. Για να κάνουμε μια σωστή μέτρηση, τοποθετούμε στη θέση της μάζας Α βαρίδια γνωστής μάζας τα οποία αλλιώς ονομάζονται σταθμά.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=