Η Φυσική με πειράματα Α' Γυμνασίου

ΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ - ΔΙΑΤΑΞΗ ΦΥΣΙΚΩΝ - ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΠΟΙΗΣΗ | 20 | || ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ME T ΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ – Η ΜΕ ΣΗ Τ ΙΜΗ Για να υπολογίσουμε σωστά το εμβαδόν, θα πρέπει όλα τα μήκη να είναι μετρημένα στην ίδια μονάδα μέτρησης ή υποδιαίρεσή της. Οπότε κάνουμε τις μετατροπές: Πλάτος: 1,7 dm = 1,7 : 10 m = 0,17 m Και υπολογίζουμε: Εμβαδόν = 0,28 m · 0,17 m = 0,0476 m 2 Για τις μονάδες εμβαδού προκύπτει η παρακάτω σειρά μετατροπής: m 2 → x100 dm 2 → x100 cm 2 → x100 mm 2 1.20 ❙ Η αίθουσα ενός σχολείου έχει μήκος 6,2 m, πλάτος 65 dm και ύψος 380 cm. Πόσος εί- ναι ο όγκος της αίθουσας του σχολείου; Λύση Ο όγκος είναι ένα παράγωγο μέγεθος που προκύ­ πτει από το μήκος. Για να υπολογίσουμε τον όγκο ενός ορθογώνιου παραλληλεπιπέδου, όπως είναι η αίθουσα του σχολείου, υπο­ λογίζουμε: Όγκος = μήκος · πλάτος · ύψος Για να υπολογίσουμε σωστά τον όγκο, θα πρέπει όλα τα μήκη να είναι μετρημένα στην ίδια μονάδα μέτρησης ή υποδιαίρεσή της. Οπότε κάνουμε τις μετατροπές: Πλάτος: 65 dm = 65 : 10 m = 6,5 m Ύψος: 380 cm = (380 : 10) : 10 m = 380 : 100 m = 3,8 m και υπολογίζουμε: Όγκος = 6,2 m · 6,5 m · 3,8 m = 153,14 m 3 Για τις μονάδες όγκου προκύπτει η παρακάτω σειρά μετατροπής: m 3 → x1.000 dm 3 → x1.000 cm 3 → x1.000 mm 3 Πολλές φορές τα κυβικά δεκατόμετρα (dm 3 ) τα ονομά­ ζουμε και λίτρα (L) και τα κυβικά εκατοστά τα ονομά­ ζουμε μιλιλίτρα (mL). Τους όρους αυτούς τους χρη­ σιμοποιούμε κυρίως για υγρά. Για παράδειγμα, ένα μπουκάλι αναψυκτικό περιέχει συνήθως 1,5 L, ενώ ένα μπουκαλάκι κολόνια 50 mL.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=