Graffiti palace

A . G . L O M B A R D O 16 και πηγαίνει στο πικάπ για ν’ αλλάξει δίσκο. Τοποθετεί τη βελόνα σε ένα καινούργιο άλμπουμ που έφερε ένα από τα κορίτσια και ο «Little Red Rooster» του Σαμ Κουκ αντηχεί στα σιδερένια δωμάτια. Ο Μάρκους και η κοπέλα του η Νταλίν παρουσιάζονται μέσα από τον καπνό των τσιγάρων μ’ ένα μπουκάλι κρασί. «Πότε έρχεται ο Μονκ, γλυκιά μου;» Η Νταλίν γεμίζει το ποτήρι της Κάρμαν. «Φαντάζομαι… όταν έρθει». Η Νταλίν και ο Μάρκους είναι ήδη φτιαγμένοι, τα μαύρα τους μάτια έχουν ζαρώσει, όπως εκείνες οι περιβόητες σταφίδες στον ήλιο. «Αναζητά γκράφιτι, ε;» Ο Μάρκους κουνά το κεφάλι. Η χνουδωτή του γενειάδα, διάστικτη με γκρίζες τρίχες, πέφτει στην κοιλιά του. «Τι μελετάει, είπε; Σηματολογία;» «Σημειολογία. Τη μελέτη σημείων, πινακίδων». Το μαϊ­ μουδάκι 1 της, ένας πρωτάρης που αναζητά το κλειδί για να αποκωδικοποιήσει κάθε πινακίδα, ένας ασκητής χαμέ- νος σ’ έναν βλάσφημο κόσμο. «Πινακίδες; Εννοείς τις πινακίδες του στοπ και τέτοια σκατά;» Η Νταλίν γελάει, τα ισιωμένα κομμένα μαλλιά της ανεβοκατεβαίνουν στους ώμους της. «Κορίτσι, πώς θα βγει από το γκέτο χαζεύοντας πινακίδες;» «Δεν έχει σημασία πώς, αφού διανύουμε την τέταρτη γενιά». Η Κάρμαν αναστενάζει. Ο Μάρκους θα μιλήσει πάλι με στόμφο. «Βλέπεις, είναι μόνο τέσσερις γενιές από τότε που ο Λίνκολν ελευθέρωσε τους σκλάβους, δεν είναι αρκετός χρόνος. Θα πάρει δέκα γενιές, σύμφωνα με τους 1 Στο πρωτότυπο Monkey, εξού και το λογοπαίγνιο Monk and key.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=