ΣΤ' τάξη Δημοτικού: Ασκούμαι στη ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ την ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ και την ΕΚΘΕΣΗ
1η ε ν ο τ η τα ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΣΚΟΥΜΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ , ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ 12 μαι) με τους γονείς μου τη Σάμο. Η Σάμος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (είμαι) ένα πολύ όμορφο νησί. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (Μένω) εκεί μία εβδομάδα και . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (περνώ) υπέροχα. Το νησί, αν και . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (καίγομαι) πριν από μερικά χρόνια, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (εξακολουθώ) να . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (είμαι) καταπρά- σινο. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (Εγκαθίσταμαι) σ΄ ένα ξενοδοχείο στο Βαθύ, που . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (είμαι) ένα από τα ομορφότερα μέρη του νησιού. Αποκεί . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (κάνω) εξορμήσεις σε κάθε μικρό και μεγάλο χωριό της Σάμου. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (Επισκέπτομαι) το Αρχαιολογικό Μουσείο που . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (περιέχω) πολλά ενδιαφέροντα εκθέματα. Βέβαια, περισσότερο απ΄ όλα με . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (εντυπωσιάζω) ένας τεράστιος κούρος, ύψους πέντε μέτρων. Δεν . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (βλέπω) μέχρι τότε κάτι παρόμοιο. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (Πηγαίνω) και σε άλλους αρχαιολογικούς χώρους, όπως το Ηραίο, αλλά και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Εκεί . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (θαυμάζω) το διάσημο Καπλάνι της βιτρίνας και . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (θυμάμαι) το λογοτεχνικό βιβλίο που . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (διαβάζω). Παράλληλα με αυτές τις επισκέψεις μας, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (συνδυάζω) πάντα και τα μπάνια μας. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (συνειδητοποιώ) ότι η Σάμος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (διαθέτω) καταπληκτικές παρα λίες και πολύ καλό φαγητό. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (θέλω) πολύ να . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (ξαναπηγαίνω), γιατί πραγματικά . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (είναι) ένα απ΄ τα καλύτερα ταξίδια που . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (κάνω) ως τώρα. 4. Φαντάσου ότι συμμετέχεις τώρα κι εσύ στο παρακάτω ταξίδι με τα άλλα παιδιά. Ξαναγράψε το κείμενο μεταφέροντάς το στο παρόν και κάνοντας όλες τις απαραίτητες αλλαγές. Ο Γιώργος κι ο Χρήστος αναχώρησαν για την εκδρομή τους στην αρχαία Ολυμπία. Η διαδρομή ήταν μεγάλη, αλλά το τοπίο τούς αποζημίωνε. Όταν έφτασαν στον ιερό τόπο της Ολυμπίας, περπάτησαν στον χώρο του σταδίου, όπου τελούνταν οι αγώνες. Στη συνέχεια, είδαν τον ναό του Δία και θαύμασαν το αρχιτεκτονικό του σχέδιο. Μετά, μπήκαν στο Μουσείο και παρατήρησαν τις γλυπτές παραστάσεις των αετωμάτων του ναού. Σε μια αίθουσα δέσποζε το περίφημο άγαλμα του Ερμή του Πραξιτέλη. Παρακάτω, συνάντησαν ευρήματα από το εργαστήρι του Φειδία. Διασχίζοντας τις αίθουσες, βρέθηκαν μπροστά στο άγαλμα της Νίκης του Παιωνίου, ένα πραγματικό αριστούργημα. Η ξενάγηση κράτησε αρκετή ώρα, γιατί υπάρχουν πολλά εκθέματα, αλλά άξιζε τον κόπο. Πέρασαν υπέροχα!
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=