ΣΤ' τάξη Δημοτικού: Ασκούμαι στη ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ την ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ και την ΕΚΘΕΣΗ

Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα ΑΣΚΟΥΜΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ , ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 31 Οι σκέψεις και τα συναισθήματα των ηρώων ή του αφηγητή παρουσιάζονται κατά την εξιστόρηση με δύο τρόπους: S Αφήγηση σε α΄ πρόσωπο όταν ο αφηγητής έχει ζήσει προσωπικά τα γεγονότα. Π.χ. Τρόμαξα καθώς… S Αφήγηση σε γ΄ πρόσωπο όταν ο αφηγητής δεν έχει συμμετάσχει στα γεγονότα τα οποία αφηγείται. Π.χ. Οι θαρραλέοι στρατιώτες όρμηξαν… Μια αφήγηση μπορεί να αναφέρεται τόσο σε πραγματικά όσο και σε φανταστικά γεγονότα. Όταν πρόκειται για αφήγηση φανταστικού γεγονότος ( π.χ. θρύλο, παραμύθι, μύθο) παρατηρούμε τα εξής ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: S Ο χώρος στον οποίο διαδραματίζεται η ιστορία είναι φανταστικός ( π.χ. Οι κάτοικοι της Ατλαντίδας…) ή αναφέρεται αόριστα ( π.χ. Πολύ ψηλά στο πιο ψηλό βουνό υπάρχει…). S Ο χρόνος δεν ορίζεται ακριβώς. Π.χ. Όλα συνέβησαν πολύ πριν γεννηθείς… . S Οι ήρωες είναι και αυτοί πρόσωπα της φαντασίας ή φυτά, ζώα και αντικείμενα που έχουν ανθρώπινα χαρακτηριστικά. Π.χ. Η τσαγιέρα είχε μια πολύ λεπτή φωνή… . S Φανταστική ιστορία είναι ακόμα και μια ιστορία που, αν και αναφέρεται σε ένα πραγματικό γεγονός ( π.χ. η μάχη στις Θερμοπύλες), παρουσιάζεται όπως τη φαντάζεται ο συγγραφέας. ✎ Ας γράψουμε Θέμα: Μια νύχτα στο βουνό Εδώ και πολύ καιρό προσπαθούσα να πείσω τον παπ- πού μου να μου κάνει τη χάρη να περάσουμε μια νύχτα στο δάσος, στους πρόποδες του βουνού. Είχα δει πολλά ντοκι- μαντέρ, είχα διαβάσει πολλά βιβλία με ζώα και ήθελα να βρεθώ στη φύση και να δω από κοντά τη ζωή εκεί. Όταν μου ανακοίνωσε, λοιπόν, εκείνο το απόγευμα του Αυγούστου ότι θα πηγαίναμε στο βουνό, χάρηκα πολύ. Ο χώρος Ο χρόνος

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=