ΣΤ' τάξη Δημοτικού: Ασκούμαι στη ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ την ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ και την ΕΚΘΕΣΗ

1η ε ν ο τ η τα ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΣΚΟΥΜΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ , ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ 30 παρατατικό, τον αόριστο και τον υπερσυντέλικο. Παρ’ όλα αυτά, για να κάνου- με την αφήγησή μας πιο ζωντανή και άμεση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και τον ενεστώτα. S χρονικά επιρρήματα, π.χ. έπειτα, αμέσως, νωρίς. S ουσιαστικά σε πτώση αιτιατική ή γενική (σπανιότερα) που δηλώνουν χρόνο, π.χ. την άνοιξη, του χρόνου, το απόγευμα. S φράσεις με προθέσεις, π.χ. από τα χαράματα, μετά τη δύση, για τρεις ώρες. S χρονικές προτάσεις, π.χ. Πριν κοιμηθεί…, Όποτε το σκεφτόταν… . Παρουσιάζουμε τους ήρωες της ιστορίας αναφέροντας κάποια στοιχεία που τους χαρακτηρίζουν, όπως: S όνομα, π.χ. Παρασκευή, Αργύρης, Γεωργία. S επάγγελμα, π.χ. φαροφύλακας, ναυτικός. S φύλο, π.χ. μία γυναίκα. S ηλικία, π.χ. ένας δωδεκάχρονος, μια τριανταπεντάχρονη. S σχέση – συγγένεια, π.χ. η γιαγιά μου, ο ξάδελφός του. S χαρακτηρισμό, π.χ. ένα πανέξυπνο παιδί, η επιπόλαια μαθήτρια. Αρκετά συχνά η ιστορία αρχίζει με ένα γεγονός το οποίο αποτελεί και την αιτία ή την αφορμή . Π.χ. Η έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας… Στη συνέχεια, η ιστορία εξελίσσεται , η ζωή των ηρώων αλλάζει ανάλογα με τις πράξεις τους ή άλλα γεγονότα . Π.χ. Όσοι κάτοικοι κατάφεραν να σωθούν ταξίδεψαν μέχρι… Τέλος, η ιστορία ολοκληρώνεται με τα αποτελέσματα ή τις συνέπειες όσων δια- δραματίστηκαν. Π.χ. Η ζωή στον νέο τόπο ξεκίνησε από το μηδέν.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=