ΣΤ' τάξη Δημοτικού: Ασκούμαι στη ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ την ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ και την ΕΚΘΕΣΗ

Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα ΑΣΚΟΥΜΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ , ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 27 ✎ Ας γράψουμε Θέμα: Τα κιάλια μου Μέχρι στιγμής είναι το καλύτερο δώρο που μου έχουν κάνει: ένα ζευγάρι κιάλια! Από τη στιγμή που τα απέκτησα τα έχω συνέχεια δίπλα στο κρεβάτι μου, πάνω στο κομοδίνο. Μόλις τα είδα, με εντυπωσίασε το μεγάλο τους μέγεθος. Μοιάζουν με δύο χοντρούς μαύρους σωλήνες τοποθετη- μένους ο ένας πλάι στον άλλο. Στην μπροστινή μεριά φαρ- δαίνουν, στενεύουν προς τα πίσω, σαν χωνιά. Στις δύο άκρες τους έχουν φακούς. Όταν κοιτάς τους φακούς από το πλάι, παρατηρείς πολύχρωμα σχέδια, γιατί έχουν ειδική επίστρωση. Ο πατέρας λέει πως αυτό είναι δείγμα καλής ποιότητας. Εξωτερικά είναι καλυμμένα από μαλακό, χοντρό, μαύρο πλαστικό. Έτσι προστατεύονται από τα γδαρσίματα και την υγρασία. Στο κάτω μέρος υπάρχουν δύο προεξοχές. Σε αυτές δένεται το πλαστικό λουράκι για να τα περνάω στον λαιμό. Στο πάνω μέρος υπάρχει ένας δίσκος από καουτσούκ, με τον οποίο ρυθμίζω τα κιάλια για να βλέπω καλύτερα. Στο πλάι η χοντρή πλαστική επένδυση έχει εγκοπές, στις οποίες προσαρμόζονται τα δάχτυλά μου. Στο σημείο που βάζω τα μάτια μου υπάρχουν δύο δακτύλιοι από μαλακό πλαστικό για να εφαρμόζουν καλύτερα. Ήθελα να αποκτήσω κιάλια από τότε που διάβασα πότε εφευρέθηκαν. Εντυπωσιάστηκα όταν ανακάλυψα ότι τα πρώτα κιάλια κατασκευάστηκαν στην Ολλανδία τον 17ο αιώνα. Σήμερα υπάρχουν μικροσκοπικά κιάλια που χωρούν στην τσέπη μέχρι και κιάλια τεράστιου μεγέθους, που ζυγί- ζουν δέκα τόνους και μπορείς να δεις σε απόσταση είκοσι πέντε χιλιομέτρων. Αυτά που έχω εγώ είναι ελαφριά και, βέβαια, δεν μπορώ με αυτά να βλέπω πολύ μακριά. Αντίθετα, τα χρησιμοποιώ για να παρατηρώ τα πουλιά στον κήπο. Κάθομαι με τις Τι είναι – Ποια η ονομασία του; Πού βρίσκε- ται; Πώς είναι εξω- τερικά; (ιδιαί- τερα χαρακτη- ριστικά, σχήμα, μέγε- θος, χρώμα, υλικά) Ποια είναι η προέλευσή του; Ποια είναι η χρήση του;

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=