Γλώσσα ΣΤ' Δημοτικού
Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα 1 3 ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ Δημοτικού Πώς οργανώνουμε την περιγραφή ενός πράγματος • Ξεκινάμε από το ποιο είναι το αντικείμενο που θα περιγράψουμε, ποιο είναι το όνομά του. • Γράφουμε πού βρίσκεται. • Αναφέρουμε τη γενική εντύπωση που προκαλεί. • Παρουσιάζουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, μέγεθος, υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο και γενικότερα λεπτομέρειες από αυτό με μια λογική σειρά, π.χ. από πάνω προς τα κάτω, από δεξιά προς τα αριστερά, από έξω προς τα μέσα κτλ. • Γράφουμε πώς χρησιμοποιείται, καθώς και την ιστορία του (αν τη γνωρί- ζουμε) ή περιστατικά σχετικά με αυτό. • Αναφέρουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματα που μας προκαλεί. | Χαρακτηριστικά της γλώσσας της περιγραφής α. Τα ρήματα στην περιγραφή βρίσκονται σε χρόνο ενεστώτα . β. Χρησιμοποιούμε λέξεις και φράσεις που δείχνουν τόπο . γ. Χρησιμοποιούμε επίθετα , για να είναι ακριβής η περιγραφή. Σχεδιάγραμμα περιγραφής αντικειμένου Γράφουμε Παράδειγμα Ποιο είναι το αντικείμενο που θα περι- γράψουμε, ποιο είναι το όνομά του. Το άγαλμα που είδαμε…, Ένα αγγείο…, Το ποδήλατο της αδελφής μου… Πού βρίσκεται. Στο μουσείο…, σε μια έκθεση, σε ένα εργαστήριο… Γενική εντύπωση που προκαλεί. Επιβλητικό, χαριτωμένο, κομψό, εντυ- πωσιακό… Λεπτομέρειες: μέγεθος, υλικό, χρώμα και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Μεγάλο, μαρμάρινο, πήλινο, μεταλλικό, ελαφρύ, πολύχρωμο, ασημί, στρογγυ- λό, οβάλ, με χερούλια, με αεροδυναμικό σχήμα, έχει πάνω του παραστάσεις…
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=