Γλώσσα ΣΤ' Δημοτικού
ενότητα 4 0 ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ Δημοτικού 1η Κριτήριο αξιολόγησης στην 1η ενότητα 1. Αφού διαβάσετε το κείμενο, να απαντήσετε στην ερώτηση που ακολουθεί: Η Ρόδος Είναι πολύ δύσκολο να πιάσει να μιλήσει κανένας για τη Ρόδο, και αυτά που θα πει να είναι άξια της Ρόδου. Κάτι ξέρω σχετικά γι’ αυτό. Ξεκινώ- ντας για το ταξίδι της, είχα υποσχεθεί σε μιαν αθηναϊκή εφημερίδα τις εντυπώσεις μου από το νησί. Η εφημερίδα το ανήγγειλε με πλατιά δια- φήμιση, οι αναγνώστες το περίμεναν, και γω, μόλις βρέθηκα στη Ρόδο, δεν ήξερα πια τι να κάμω για να τα βγάλω πέρα με τις επαγγελματικές υποχρεώσεις που ανέλαβα. Ζούσα τώρα μέσα στη φύση και στην ατμόσφαιρα της Ρόδου από μέ- ρες. Ήταν κάτι σαν μεθύσι των αισθήσεων και του πνεύματος, που ανανεω- νόταν αδιάκοπα. Και σαν κάθιζα τη νύχτα να γράψω γι’ αυτή, έγραφα πρά- ματα τόσο ξέθωρα, τόσο κατώτερα από τις εντυπώσεις μου, που τα ’σκιζα και όλο ανέβαλλα για την άλλη νύχτα, μήπως θα μπορούσε να βγει κάτι πιο υποφερτό. Και ερχόταν η άλλη νύχτα και προσπαθούσα πάλι να απομονω- θώ μέσα στο μεγάλο και άνετο δωμάτιο του ξενοδοχείου, να συγκεντρωθώ πάνω στα χαρτιά των χειρογράφων που άπλωναν μπροστά μου αυτή την απελπιστική, την ολόασπρη έρημο των κατεβατών που έπρεπε να την κάμω να ανθίσει και να πεντοβολήσει από εξωτικά χρώματα και σχήματα, από λουλούδια και ήχους και μορφές, να γεμίσει από τη γοητεία που με κρατού- σε, που με πλημμύριζε και δεν ήξερα πώς θα γίνει να ξεχυθεί με τη μορφή του έντεχνου λόγου και να πάρει την τελειωτική έκφρασή της. Στράτης Μυριβήλης, Ταξίδι στην Ελλάδα με 27 διηγήματα, επιμ. Γιάννης Σολδάτος, εκδ. Κοχλίας, Αθήνα 2001 Τι πήγε να κάνει ο συγγραφέας στη Ρόδο και ποιο πρόβλημα αντιμετώπισε; ....................................................................................................... ....................................................................................................... .......................................................................................................
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=