Γλώσσα ΣΤ' Δημοτικού
Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα 2 7 ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ Δημοτικού β. Να σημειώσετε στη δεξιά στήλη του πίνακα ένα (+) για όσα νομίζετε ότι έχουν γραφτεί και ένα (–) για όσα δεν έχουν γραφτεί στην παραπάνω αφήγηση: Όταν αφηγούμαστε μια ιστορία, ➝ γράφουμε: • πού και πότε συμβαίνουν τα γεγονότα της ιστορίας, • ποιο είναι το κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας, • ποια άλλα πρόσωπα συμμετέχουν, • με ποιο γεγονός ξεκινάει η ιστορία, • με ποια γεγονότα ή πράξεις συνεχίζεται, • πώς τελειώνει η ιστορία, • τι σκέφτονται και τι αισθάνονται τα πρόσωπα (κυρίως το κεντρικό πρόσωπο) για ό,τι συνέβη. ➝ χρησιμοποιούμε: • χρόνους του παρελθόντος (κυρίως παρατατικό, αόριστο αλλά και ενεστώτα για ζωντάνια και αμεσότητα), • χρονικές και αιτιολογικές προτάσεις , • χρονικούς συνδέσμους , επιρρήματα ή φράσεις που δηλώνουν χρόνο , • ρήματα δράσης , • ουσιαστικά και επίθετα στις περιγραφές. 2. Να σημειώσετε στον παρακάτω πίνακα τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς του χρόνου από το κείμενο της άσκησης 1, ανάλογα με τη μορφή τους: Ουσιαστικά Χρονικές προτάσεις Επιρρήματα 3. α. Στο κείμενο «Ταξίδι στον βυθό» του Τετραδίου εργασιών σας (σελ. 13) να δώσετε έναν τίτλο σε κάθε παράγραφο, με τη σειρά που τις έχετε αριθμήσει: ....................................................................................................... .......................................................................................................
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=