Γλώσσα ΣΤ' Δημοτικού
ενότητα 2 6 ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ Δημοτικού 1η – Που λέτε… ο ήλιος κόντευε να δύσει, καθώς μπαίναμε απ’ την εθνική οδό. Oι ακτίνες του σκορπούσαν χρυσάφια στους μιναρέδες, στις στέγες των σπιτιών και στην απέναντι ακτή, που ήταν η Χρυσούπολη. Πορτοκαλιά και μαβιά χρώματα στα τζαμιά, που άστραφταν, και να, στο βάθος η Αγία Σοφία.. Τακ! έκανε η καρδιά μου. Όλοι μας κοντανασάναμε, κοιτάζοντας αχόρταγα. Σαν ψέματα μας φαινόταν. Όλα όσα είχαμε διαβάσει και φαντα- στεί, να τα τώρα μπροστά μας. Αυτή τη θέα δε θα την ξεχάσω. […] Θυμάμαι το απόγευμα το τσάι που ήπια στα Θεραπειά, στο Ερμιγιάν. Τις κούπες και τα ασημένια μικρά κουταλάκια. Κάτω ο Βόσπορος να οργώ- νεται απ’ τα καραβάκια. […] – Την άλλη μέρα βρεθήκαμε στην Αγια-Σοφιά. Ήταν το τέλος. Στάθηκα στην αρχή του μεγάλου κλίτους. Να έχω μία ολική εικόνα του ναού. Ένιω- θα πολύ μικρούλα… Μετά σταμάτησα κάτω από τον μεγάλο θόλο. Το φως χυνόταν σαν καταρράκτης απ’ τα πολλά παράθυρά του. Προσπαθούσα να τον αναπαραστήσω με όλο εκείνο τον πλούτο που είχε κάποτε. Πραγματικά θα ήταν κάτι το μεγαλειώδες και το συγκλονι- στικό. Σε μια κολόνα ψηλά, είδα το αποτύπωμα απ’ την παλάμη του Μωάμεθ του Πορθητή, που μ’ αυτό διέταξε το σταμάτημα της μεγάλης σφαγής και λεηλασίας την τρίτη μέρα της Αλώσεως. Ροδοπούλου-Ρόζου Σ., Ο Λεωνίδας, η Λήδα… και ο πράσινος παπαγάλος, εκδ. Νικόδημος, Αθήνα χ.χ. α. Να βρείτε έναν τίτλο για το κείμενο: ........................................................ ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ O τίτλος: • αναφέρεται στο θέμα του κειμέ- νου. • κεντρίζει το ενδιαφέρον. • είναι σύντομος και περιεκτικός. • παρακινεί τον αναγνώστη ή τον ακροατή να διαβάσει ή να παρα- κολουθήσει το κείμενο. ....................................................... ....................................................... .......................................................
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=