Γλώσσα ΣΤ' Δημοτικού
Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα 2 5 ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ Δημοτικού Ο ενεστώτας είναι ο καλύτερος χρόνος για να διηγηθούμε μια ιστορία με πιο ζωντανό τρόπο. Πώς αφηγούμαστε μια ιστορία 4. Θέλετε να διηγηθείτε κάτι ασυνήθιστο που έγινε σε ένα ταξίδι. Βρείτε έναν τίτλο και προσπαθήστε η ιστορία σας να περιέχει όσο το δυνατόν περισσότερα από τα κύρια στοιχεία που υπάρχουν στην άσκηση 2. Μην ξεχάσετε ότι, συνήθως, όταν διηγούμαστε μια ιστορία, βάζουμε τα γεγονότα σε χρονική σειρά. Μπορεί- τε να ξεκινήσετε τις προτάσεις σας με τις παρακάτω λέξεις και φράσεις που δηλώνουν χρόνο. ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΌΝΟ ΣΤΙΓΜΉ Στην αρχή του ταξιδιού , όλη η παρέα κάθισε στο άνετο σαλόνι του καρα- βιού. Πρώτα , απλώσαμε το επιτραπέζιο που είχαμε φέρει μαζί μας και το παιχνίδι φούντωσε. Γέλια και φωνές αντηχούσαν γύρω. Σχεδιάζαμε από καιρό αυτή την εκδρομή των καλοκαιρινών διακοπών και ήμασταν όλοι εν- θουσιασμένοι. Έπειτα , κάποιος από εμάς πρότεινε να πάμε στο κατάστρωμα. Ακολου- θήσαμε όλοι – ήμασταν καμιά δεκαπενταριά. Ξαφνικά , στο βάθος του ορίζο- ντα μια κίνηση τράβηξε την προσοχή μας. Καρφώσαμε το βλέμμα μας όλοι. Ναι! Ήταν ένα κοπάδι δελφίνια που πλησίαζαν προς το καράβι! Την ίδια στιγμή , μαζεύτηκε γύρω μας ένα πλήθος. Κρατούσαν φωτογραφικές μηχα- νές και κάμερες. Ύστερα , τα αξιαγάπητα ζώα χάθηκαν στο πέλαγος. Έμει- ναν κοντά μας για μία μόνο στιγμή! Λίγο πριν φθάσουμε στον προορισμό μας , καταφέραμε να ηρεμήσουμε όλοι από το αναπάντεχο θέαμα. Τέλος , ακούσαμε την άγκυρα του πλοίου. Το ταξίδι μας είχε τελειώσει και οι διακοπές μας μόλις άρχιζαν. Συμπληρωματικές ασκήσεις 1. Διαβάστε το παρακάτω κείμενο: Το ταξίδι της γιαγιάς στην Πόλη έγινε το 1961, τότε που ακόμη ήταν εκεί πολλοί Έλληνες.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=