Γλώσσα ΣΤ' Δημοτικού
ενότητα 2 4 ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ Δημοτικού 1η ανησύχησε για την καθυστέρηση, αλλά ο Φιλέας ήταν αποφασισμένος να συνεχίσει. Τότε ο Πα- σπαρτού πρότεινε να ταξιδέψουν με έναν ελέ- φαντα. Όταν επισκέφτηκαν τον Ινδό που είχε τον ελέ- φαντα, εκείνος αρνήθηκε να τους τον νοικιάσει. O Φογκ πρόσφερε ένα μεγάλο ποσό, αλλά ο Ιν- δός πάλι δε δέχτηκε. Τότε ο Φογκ τού πρότεινε να αγοράσει τον ελέφαντα προσφέροντας χίλιες λίρες. Μετά την επίμονη άρνηση του Ινδού και πολ- λές διαπραγματεύσεις, ο Φογκ αγόρασε τον ελέφαντα για δύο χιλιάδες λίρες, ποσό που έκα- νε τον Πασπαρτού να θυμώσει, καθώς θεωρού- σε την τιμή υπερβολική. Πώς μιλάμε για το χτες, το σήμερα, το αύριο 3. O συγγραφέας διηγείται μια ιστορία που έγινε στο παρελθόν. Φανταστείτε ότι διηγείται το παρακάτω μέρος της ιστορίας σαν να συμβαίνει τώρα. Ξαναγράψτε την ιστορία αλλάζοντας τους χρόνους. Σε ποιον χρόνο θα βάλετε τα ρήματα για να δείξετε ότι τα γεγονότα συμβαίνουν τη στιγμή που μιλάει; Πέντε λεπτά αργότερα, ο Φιλέας Φογκ, ο σερ Φράνσις Κρόμαρτι και ο Πα- σπαρτού φτάνουν σε μια καλύβα , χτισμένη πλάι σε ένα χωράφι που το περι- ζώνει ένας ψηλός φράχτης από πασσάλους. Μέσα στην καλύβα υπάρχει ένας Ινδός και στο χωράφι ένας ελέφαντας. Ο Ινδός τούς οδηγεί στο χωρά- φι. Εκεί αντικρίζουν ένα ζώο, σχεδόν εξημερωμένο. Aναμφίβολα ο Kιούνι – έτσι λένε το ζώο– μπορεί, όπως όλοι οι ελέφαντες, να καλύπτει με μεγάλη επιτυχία μεγάλες αποστάσεις και, καθώς δεν υπάρχει άλλο διαθέσιμο υπο- ζύγιο, αποφασίζουν να τον χρησιμοποιήσουν. | Για να δείξουμε ότι τα γεγονότα συμβαίνουν τώρα, χρησιμοποιούμε ρήματα σε χρόνο ενεστώτα . • Ποιος χρόνος είναι καλύτερος για να διηγηθούμε μια ιστορία με πιο ζωντανό τρόπο, σαν να συμβαίνει τώρα; Πώς ξεκινάει η περιπέτεια Tι γίνεται μετά Ποιο είναι το αποτέλεσμα Tι σκέφτονται ή αισθάνονται τα πρόσωπα για ό,τι συνέβη
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=