Γλώσσα ΣΤ' Δημοτικού

Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα 1 7 ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ Δημοτικού τον δρόμο στο αναγεννημένο Έθνος.[…] O ανδριάντας είναι τοποθετημέ- νος σε ψηλό βάθρο ύψους 3 μ. και συνολικού ύψους 5.20 μ. Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα είναι καλή.[…] Το σώμα στηρίζεται στο αρι- στερό πόδι, ενώ το δεξιό είναι ελαφρά προτεταμένο προς τα εμπρός. Η στάση και η θέση του χεριού του τον παρουσιάζει να αγορεύει». Ανδριάντες και προτομές στους δρόμους και τις πλατείες της Κέρκυρας, Δ/νση Πρωτ. Εκπ. Κέρκυρας, 3ο Δημοτικό Σχολείο, Κέρκυρα, 1996. α. Να σημειώσετε στη δεξιά στήλη του πίνακα ένα (+) για όσα νομίζετε ότι έχουν γραφτεί και ένα (–) για όσα δεν έχουν γραφτεί στην παραπάνω περι- γραφή: Όταν περιγράφουμε ένα πράγμα, ➝ γράφουμε: • πού βρίσκεται, • πώς το λένε, • πώς είναι (γενική εντύπωση, δηλαδή πώς μας φαίνεται, σχήμα, μέγεθος, χρώμα), • περιγραφή από έξω προς τα μέσα, • πώς το αποκτήσαμε (αν είναι δικό μας), • πώς είναι φτιαγμένο, από τι υλικά, • πώς χρησιμοποιείται, • περιστατικά σχετικά με αυτό, • συναισθήματα και σκέψεις για όλα τα παραπάνω ➝ χρησιμοποιούμε: • ενεστώτα (συνήθως) ρημάτων που έχουν σχέση με τις αισθήσεις, • επίθετα και επιθετικούς προσδιορισμούς, • τοπικούς προσδιορισμούς. β. Να υπογραμμίσετε τα ρήματα του κειμένου. Είναι όλα σε χρόνο: ....................................................................................................... γ. Να μετατρέψετε τα ρήματα από το παρόν στο παρελθόν (παρατατικός) και στο μέλλον (εξακολουθητικός μέλλοντας):

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=