Γλώσσα ΣΤ' Δημοτικού
Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα 1 5 ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ Δημοτικού 3. Η συγγραφέας μάς δίνει και τις δικές της εντυπώσεις από το αυτοκίνητο, για να κάνει πιο ζωντανή την περιγραφή. Για παράδειγμα, λέει: «ένα παμπάλαιο αυτο- κίνητο που έμοιαζε με οβίδα» . Συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα με τα σχόλια που κάνει η συγγραφέας: μέρη αυτοκινήτου σχόλια εσωτερικό μέρος …μια πολυτέλεια που ερχόταν σε αντίθεση με το σύνολο εξωτερικό μπροστά μέρος …σαν φάτσα μούργικου σκύλου εξωτερικό πίσω μέρος …που θύμιζε ουρά τσαλαπετεινού γενικά …ήταν ένα αυτοκίνητο με δικό του χαρα- κτήρα και εμφάνιση προκλητική. 4. Είδατε σε μια βιτρίνα το ποδήλατο των ονείρων σας. Ένας συγγενής σας θέλει να σας το αγοράσει. Γράψτε ένα σύντομο γράμμα για να του το περιγράψετε ακριβώς. Αγαπητέ θείε Αντρέα, Το ποδήλατο που θα ήθελα να αποκτήσω είναι ένα ψηλό, γυα- λιστερό, κίτρινο ποδήλατο. Έχει ίσιο τιμόνι, στενή σέλα που ανεβοκατεβαίνει, ταχύτη- τες, για να τρέχει γρήγορα, και δύο ομάδες γραναζιών. Θα το ξεχωρίσεις εύκολα, γιατί έχει ζωγραφισμένο έναν αετό πάνω στη σέλα. Οι ρόδες του είναι λεπτές και δεν έχει ούτε φώτα ούτε προφυλακτήρα. Μόλις το πρωτοείδα, το αγάπησα. Είναι ποδήλατο για με- γάλους και δεν έχει καμία σχέση με το παιδικό που έχω τώρα. Περνάω συνεχώς έξω από το μαγαζί που το πουλάει και το κοιτάζω. Ονειρεύομαι ότι τρέχω με αυτό στο πάρκο και όλοι μου οι φίλοι με θαυμάζουν. Σε ευχαριστώ προκαταβολικά για την προθυμία σου να ικα- νοποιήσεις αυτή μου την επιθυμία. Ο ανιψιός σου, Κώστας Γενική εντύπωση Eξωτερική περιγραφή Σχόλια και συναισθήματα Iδιαίτερο χαρακτηριστικό
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=