Γλώσσα ΣΤ' Δημοτικού

ενότητα 1 4 ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ Δημοτικού 1η Πώς χρησιμοποιείται και / ή την ιστορία του. Το άγαλμα στολίζει την πλατεία και θυ- μίζει το πρόσωπο που αναπαριστά…, Το χρησιμοποιούσαν παλιά για να αποθη- κεύουν λάδι ή κρασί…, Η αδελφή μου πάει σχολείο με το ποδήλατο… Σκέψεις και συναισθήματα που μας προκαλεί. Μου φάνηκε πρωτότυπο, με συγκίνησε, χαίρομαι να το χρησιμοποιώ… Απαντήσεις στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου 1. Βρείτε όσες πληροφορίες μάς δίνει το μέρος του κειμένου που περιγράφει τον «Καραϊσκάκη», το παλιό αυτοκίνητο, και γράψτε τες στον πίνακα: χρώμα καφέ ή γκρίζο ή χακί σχήμα Έμοιαζε με οβίδα. εσωτερικές λεπτομέρειες Ήταν στρωμένο με βυσσινί πετσί αληθινό. εξωτερικές λεπτομέρειες • Ήταν εντελώς ανοιχτό, χωρίς κουκούλα. • Είχε μηχανή κομμένη μπροστά κατακόρυφα. • Πίσω κατέληγε σε μύτη. • Πίσω υπήρχε ένα ξύλινο ντουλαπάκι. 2. Δείτε τη σειρά με την οποία η συγγραφέας παρουσιάζει τα στοιχεία της περιγρα- φής. Πρώτα αναφέρει αυτό που περιγράφεται: «ένα παμπάλαιο αυτοκίνητο…». • Στη συνέχεια αναφέρονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Ποια είναι αυτά; Είχε χρώμα καφέ ή γκρίζο ή χακί και μέσα ήταν στρωμένο με βυσσινί πετσί. Ήταν ψηλό και εντελώς ανοιχτό, χωρίς κουκούλα. Mπροστά είχε μηχανή κομμένη κατακόρυφα, ενώ πίσω κατέληγε σε μύτη, όπου υπήρχε και ένα ξύλινο ντουλαπάκι. • Πώς προχωράει μετά η περιγραφή, από το μέσα μέρος προς το έξω ή από το έξω μέρος προς το μέσα; Η περιγραφή προχωράει από μέσα προς τα έξω. • Στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, ποιο μέρος περιγράφεται πρώτο και ποιο μετά; Στο εξωτερικό του αυτοκινήτου περιγράφεται πρώτα το μπροστά μέρος και έπειτα το πίσω.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=