Γ' τάξη Δημοτικού: Ασκούμαι στη ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ την ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ και την ΕΚΘΕΣΗ
Πάλι μαζί! ΑΣΚΟΥΜΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ , ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 11 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . παίζουν στην αυλή του σχολείου. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . λέει παραμύθια στο εγγονάκι της. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ζωγραφίζει έναν πίνακα. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . των χωραφιών γίνεται το φθινόπωρο. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . διορθώνει τη βρύση. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . γέμισε από σύννεφα. β Διάκριση ουσιαστικών από ρήματα Ουσιαστικό είναι η λέξη που φανερώνει κάποιο πρόσωπο, ζώο ή πράγ- μα, μια ενέργεια, κατάσταση ή ιδιότητα (π.χ. Γιάννης, δελφίνι, αυτοκίνη- το, γράψιμο, χαρά, καλοσύνη). Ρήμα είναι η λέξη που μας δείχνει ότι κάποιος κάνει κάτι ή παθαίνει κάτι ή βρίσκεται σε μια κατάσταση (π.χ. διαβάζω, πέφτω, κοιμάμαι). 1. Να συμπληρώσεις τις προτάσεις με το κατάλληλο ρήμα. • Το αυτοκίνητο . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . γρήγορα. • Κάθε πρωί . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . το γάλα μου. • Τα παιδιά . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . στην αυλή του σχολείου. • Η μητέρα . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . στην κουζίνα. • Ο δάσκαλος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . στον πίνακα. • Οι γάτες . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . τα ποντίκια. • Ο κηπουρός . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . τα λουλούδια. 2. Να ξεχωρίσεις τα ρήματα από τα ουσιαστικά και να τα γράψεις στη σωστή στήλη. (ο αέρας, γράφω, ο πατέρας, σφυρί ζω, η Δανάη, χτί ζω, το καράβι, ο χτίστης, δουλεύω, ταξιδεύω, το άλογο, καλπάζω)
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=