Γ' τάξη Δημοτικού: Ασκούμαι στη ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ την ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ και την ΕΚΘΕΣΗ

Πάλι μαζί! ΑΣΚΟΥΜΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ , ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 23 Αφήγηση αστείας ιστορίας Η αστεία ιστορία που θα αφηγηθούμε μπορεί να είναι: • πραγματική (έχει συμβεί σ’ εμάς ή σε ένα φιλικό ή συγγενικό μας πρό- σωπο). • φανταστική (την έχουμε φτιάξει με το μυαλό μας). Για να αφηγηθούμε μια αστεία ιστορία, γράφουμε: • Πού έγινε. • Πότε έγινε. • Ποιοι είναι οι ήρωες, τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος. • Τι έγινε στην αρχή, πώς ξεκίνησε. • Τι έγινε στη συνέχεια. • Τι έγινε στο τέλος (πώς τελείωσε). • Τι σκεφτόμαστε και πώς νιώθουμε. S Χρησιμοποιούμε συνήθως ρήματα σε Παρατατικό και Αόριστο, αφού αφηγούμαστε κάτι που έγινε πριν. Μπορούμε όμως να βάλουμε τα ρή- ματα και στον Ενεστώτα, όταν θέλουμε να δώσουμε μεγαλύτερη ζωντά- νια στην αφήγησή μας. ✎ Ας γράψουμε Θέμα: Ένα αστείο περιστατικό των διακοπών μου Τα καλοκαίρια τα περνάμε συνήθως στο χωριό του παππού, πουβρίσκεται λίγοπιο έξωαπό τηΘεσσαλονίκη. Πριν από δύο χρόνια, είχαμε πάει με την οικογένειά μου για να δούμε τον παππού και τη γιαγιά μου. Ένα πρωινό, η μητέρα μου και η αδερφή του πα- τέρα μου, η θεία μου η Σοφούλα, είχαν βγει στη βε- ράντα για να απολαύσουν την ομορφιά του χωριού. Λίγο πιο πέρα καθόμαστε εγώ και η ξαδέλφη μου, η Εύη, και παίζαμε. Πού έγινε; Πότε έγινε; Ποιοι είναι οι ήρωες, τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος;

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=