Γλώσσα Γ' Δημοτικού

ενότητα 1η 2 0 ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ Δημοτικού η τελεία (.), το ερωτηματικό (;), το κόμμα (,), το θαυμαστικό (!), τα αποσιωπητικά (…), τα εισαγωγικά («…»), η διπλή τελεία (:), η παύλα (–). • Η τελεία χρησιμοποιείται στο τέλος μιας φράσης που έχει ολοκλη- ρωμένο νόημα. Σε αυτό το σημείο σταματά λίγο η φωνή μας. Μετά την τελεία αρχίζουμε με κεφαλαίο γράμμα. Π.χ. Η Νότα πηγαίνει στο σχολείο με το ποδήλατο. Όταν βρέχει, πη- γαίνει με το αυτοκίνητο του μπαμπά της. • Το ερωτηματικό χρησιμοποιείται στο τέλος μιας πρότασης με την οποία ρωτάμε κάτι. Μετά το ερωτηματικό αρχίζουμε με κεφαλαίο γράμμα αν το νόημα της πρότασης έχει ολοκληρωθεί. Π.χ. Πώς πέρασες στην εκδρομή; Ήρθαν όλοι οι συμμαθητές σου; Αν το νόημα δεν έχει ολοκληρωθεί, συνεχίζουμε με μικρό γράμ- μα. Π.χ. Ποιος θα σηκωθεί στον πίνακα; ρώτησε η κυρία. Μπροστά από την ερώτηση βάζουμε παύλα. Απαντήσεις στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου Ταξιδεύω σε σχολεία του κόσμου 1. Παρατήρησε τις φωτογραφίες (1) και (3) από την Ελλάδα και το Μπαν- γκλαντές. Σε τι μοιάζουν και σε τι διαφέρουν αυτές οι δύο τάξεις; • Ομοιότητες: Τα παιδιά στην Ελλάδα και το Μπανγκλαντές κάνουν μάθημα σε μια αίθουσα με τη δασκάλα τους. Μπροστά τους έχουν βιβλία, τετράδια και μολύβια. Έχουν στολίσει την αίθουσά τους με ζωγραφιές. • Διαφορές: Στην Ελλάδα τα παιδιά κάθονται και γράφουν πάνω σε θρανία. Στο Μπανγκλαντές κάθονται και γράφουν κάτω στο χώμα. Η αίθουσα διδασκαλίας στο σχολείο της Ελλάδας είναι μέρος ενός κτιρίου, του σχολείου, είναι ευρύχωρη και φωτεινή. Στο

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=