Ε' τάξη Δημοτικού: Ασκούμαι στη ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ την ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ και την ΕΚΘΕΣΗ

O φίλος μας το περιβάλλον ΑΣΚΟΥΜΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ , ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΓΛΩΣΣΑ Ε΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 13 3. O Κώστας ήθελε να γράψει ένα κείμενο σχετικά με το δάσος, το οποίο θα δημο- σιευόταν στην εφημερίδα του σχολείου του. Ξέχασε όμως να χρησιμοποιήσει ρήματα. Μπορείς να τον βοηθήσεις να τα συμπληρώσει; Ο πρωτόγονος άνθρωπος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (στηρίζομαι) πολύ στη φύση, για να . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (επιβιώνω), αφού εκείνη του . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (δίνω) πλουσιοπάροχα τα αγαθά της. Από τότε μέχρι σήμερα η φύση και ιδιαίτερα τα δάση . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (προσφέρω) πολλά στον άνθρωπο. Το δάσος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (καθαρίζω) την ατμόσφαιρα και μας . . . . . . . . . . . . . . . (παρέχω) οξυγόνο. Ακόμα . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (αποτελώ) μια πηγή έμπνευσης για πολλούς καλλιτέχνες. Δεν πρέπει να . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (ξεχνώ) ότι εκεί . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (βρίσκω) καταφύγιο πολλά ζώα. Eπιπλέον, οι ρίζες των δέντρων . . . . . . . . . . . . . . . . . . (συγκρατώ) τα ορμητικά νερά της βροχής. Παλιότερα που η τεχνολογία δεν . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (εξελίσσομαι) τόσο πολύ, οι άνθρωποι . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (παίρνω) ξύλο απ’ το δάσος, για να . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (φτιάχνω) τα σπίτια τους, αλλά και καρπούς, για να . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (τρέφομαι). Δυστυχώς στις μέρες μας . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (υπάρχω) πολλοί κίνδυνοι που . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (απειλώ) το δάσος, γι’ αυτό πρέπει να . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (λαμβάνω) σύντομα μέτρα για την προστασία του. 4. Όλοι οι μαθητές της τάξης σου, σε συνεργασία με τον δάσκαλό σου, κάνετε διάφορες ενέργειες, για να βοηθήσετε στην προστασία του περιβάλλοντος. Αφού δια- βάσεις το κείμενο, να γράψεις ένα γράμμα σ’ έναν φίλο σου περιγράφοντας και σ’ εκείνον τις ενέργειές σας. Μαζεύουμε όλα τα υλικά. Τα χωρίζουμε σε διαφορετικές ομάδες. Αλλού τοποθε- τούμε το χαρτί, αλλού το αλουμίνιο και σε διαφορετική θέση συγκεντρώνουμε το γυαλί. Στη συνέχεια, τα πηγαίνουμε σε ειδικούς κάδους και τα στέλνουμε για ανακύκλωση. Ακόμα, παρακολουθούμε προσεκτικά όσα μας λένε στο μάθημα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, γινόμαστε μέλη ομάδων με οικολογική δράση και κάνουμε αναδάσωση σε περιοχές στις οποίες τα δάση καταστράφηκαν έπειτα από πυρκαγιά. Αγαπητέ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , Χθες στο σχολείο . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=