Ε' τάξη Δημοτικού: Ασκούμαι στη ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ την ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ και την ΕΚΘΕΣΗ
ΓΛΩΣΣΑ Ε΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΣΚΟΥΜΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ , ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ 28 1η ε ν ο τ η τα S Πότε έγινε; S Πού έγινε; S Ποιοι συμμετείχαν; S Ποια είναι η αιτία – αφορμή ; S Τι έγινε; (αρχή, εξέλιξη και τέλος) S Ποια είναι η σημασία – τα αποτελέσματά του; S Ποιες σκέψεις και συναισθήματα δημιουργεί; ✎ Ας γράψουμε Θέμα: Το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ 26/04/1986 Είκοσι χρόνια συμπληρώνονται από την 26η Απριλίου του 1986, όταν ο κόσμος μάθαινε την είδηση του πυρηνι- κού ατυχήματος στο Τσερνόμπιλ. Σε αυτή την ήσυχη μέχρι εκείνη τη στιγμή πόλη της Ουκρανίας, το Τσερνόμπιλ, μια έκρηξη στο πυρηνικό εργο- στάσιο σκόρπισε τον τρόμο και την καταστροφή όχι μόνο στις γύρω περιοχές αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τεχνικοί, εργαζόμενοι του εργοστασίου αλλά και κάτοι- κοι της περιοχής δέχτηκαν περισσότερο από όλους τις καταστροφικές συνέπειες της έκρηξης. Το μεγαλύτερο όμως πλήγμα αφορούσε τα παιδιά. Η αιτία του πυρηνικού ατυχήματος ήταν ότι σε μια δοκι- μή οι τεχνικοί δεν τήρησαν τους κανόνες ασφαλείας κι έτσι το κακό έγινε. Αμέσως μετά την έκρηξη, εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια και τις περιουσίες τους. Κυβερνήσεις ξένων κρατών συνεργάστηκαν τότε με την κυβέρνηση της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και έφτιαξαν μια «σαρκοφάγο», ένα σκέπαστρο δηλαδή του κατεστραμ- μένου εργοστασίου. Οι περιοχές γύρω από το Τσερνόμπιλ εξακολουθούν μέχρι και σήμερα να είναι έρημες, ενώ οι συνέπειες της ραδιενέρ- Πότε έγινε; Πού έγινε; Ποιοι συμμετείχαν; Ποια είναι η αιτία – αφορμή; Τι έγινε; (αρχή, εξέλιξη και τέλος) Ποια είναι η σημασία – τα αποτελέσμα- τά του;
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=