Ε' τάξη Δημοτικού: Ασκούμαι στη ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ την ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ και την ΕΚΘΕΣΗ

O φίλος μας το περιβάλλον ΑΣΚΟΥΜΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ , ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΓΛΩΣΣΑ Ε΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 27 ✎ Η σειρά σου τώρα Θέμα: Ασυνείδητοι ξυλοκόποι κόβουν χωρίς έλεγχο δέντρα Πού; (δάσος από οξιές και έλατα) Πότε; (π.χ. το ξημέρωμα μιας χειμωνιάτικης ημέρας) Οι ήρωες (δέντρα, ξυλοκόποι και δασοφύλακες) Η εξέλιξη Ποιο πρόβλημα αντιμετώπισαν; (Τα δέντρα κινδύνεψαν να της ιστορίας κοπούν από τους ξυλοκόπους.) Ποια λύση έδωσαν; (Οι δασοφύλακες σταματούν τους ξυλοκόπους.) Περιγραφή γεγονότος Στην περιγραφή ενός γεγονότος, πρέπει να αναφέρουμε τα παρακάτω βασικά στοιχεία: S Πότε έγινε; S Πού έγινε; S Ποιοι συμμετείχαν; S Ποια είναι η αιτία – αφορμή ; S Τι έγινε; (αρχή, εξέλιξη και τέλος) S Ποια είναι η σημασία – τα αποτελέσματά του; Όταν ένα γεγονός είναι ιστορικό, δηλαδή έχει συμβεί στο παρελθόν, ο συγγρα- φέας (π.χ. ο ιστορικός) χρησιμοποιεί το γ’ πρόσωπο του ενικού ή του πληθυντι- κού και παρελθοντικούς χρόνους. Π.χ. Οι Αχαιοί συγκεντρώθηκαν… Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, τότε, επέστρεψε στη Δημητσάνα… Όταν το γεγονός είναι σύγχρονο, ο συγγραφέας (συνήθως δημοσιογράφος) μπορεί να χρησιμοποιήσει και χρόνο Ενεστώτα. Π.χ. Στην περιοχή βρίσκονται δύο σκάφη του Λιμενικού… Όπως και στην αφήγηση, έτσι και όταν κάποιος περιγράφει ένα γεγονός που το έχει ζήσει ή το έχει παρακολουθήσει «ζωντανά» από την τηλεόραση, μπορεί να αναφέρει και τις σκέψεις και τα συναισθήματά του γι΄ αυτό:

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=