Ε' τάξη Δημοτικού: Ασκούμαι στη ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ την ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ και την ΕΚΘΕΣΗ

O φίλος μας το περιβάλλον ΑΣΚΟΥΜΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ , ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΓΛΩΣΣΑ Ε΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 21 2. Συμπλήρωσε τα κενά στις παρακάτω προτάσεις, επιλέγοντας σύνθετες λέξεις μέσα από την παρένθεση και τοποθετώντας τες στη σωστή πτώση και στον σωστό αριθμό. (τηλεσκόπιο, τηλεκάρτα, τηλέφωνο, τηλεόραση, τηλεχειριστήριο, τηλεκατευθυνόμενος, τηλε- οπτικός, τηλεσκηνοθέτης, τηλέγραφος) Ο . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ανακαλύφθηκε από τον Σάμιουελ Μορς και αποτέλεσε τον «πρόγονο» του . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Με τα διαστημικά . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . μπορούμε να παρατηρή- σουμε αστέρια που βρίσκονται πολύ μακριά. Για τις μετεωρολογικές παρατηρήσεις χρησιμοποιούνται μικρά . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . αεροπλάνα. Ο αδερφός μου κάνει συλλογή από . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , που έχουν θέμα την ελληνική φύση. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . είναι αυτός που σκηνοθετεί . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . εκπομπές. Αν μειώσουμε τις ώρες που παρακολουθούμε . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , θα έχουμε χρόνο για πιο δημιουργικά πράγματα. Με το . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . μπορείς να ελέγξεις από μακριά οποια- δήποτε ηλεκτρονική συσκευή. • Ασκήσεις με σύνθεση λέξεων με α’ συνθετικό το οικο- 3. Γράψε τη σύνθετη λέξη που σχηματίζεται. οικο- + πεδίο: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (ουδέτερο ουσιαστικό) οικο- + λόγος: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (αρσενικό ουσιαστικό) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (θηλυκό ουσιαστικό) οικο- + δέσποινα: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (θηλυκό ουσιαστικό) οικο- + δομή: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (αρσενικό ουσιαστικό) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (θηλυκό ουσιαστικό) οικο- + τροφή: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (επίθετο) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (ουδέτερο ουσιαστικό) οικο- + γένος: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (θηλυκό ουσιαστικό) οικο- + νομή: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (θηλυκό ουσιαστικό) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (επίθετο σε -ικός) οικο- + νομή + λόγος: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (αρσενικό ουσιαστικό) οικο- + σήμα: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (ουδέτερο ουσιαστικό) οικο- + σύστημα: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (ουδέτερο ουσιαστικό)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=