Ε' τάξη Δημοτικού: Ασκούμαι στη ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ την ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ και την ΕΚΘΕΣΗ
O φίλος μας το περιβάλλον ΑΣΚΟΥΜΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ , ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΓΛΩΣΣΑ Ε΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 19 από λίγο καιρό χάθηκε. Δεν την ξαναείδαν από τότε. Ποτέ κανείς δεν έμαθε τι απέγινε... 3. Το παρακάτω κείμενο είναι ένας από τους μύθους του Αισώπου (διασκευή). Εκεί υπάρχουν πολλά επιρρήματα, που δηλώνουν τρόπο, τόπο και χρόνο. Yπογράμμισέ τα και γράψε τα στη σωστή στήλη ανάλογα με τη σημασία τους. Κάποτε ήταν ένας λύκος πολύ πεινασμένος. Τριγυρνούσε εδώ και εκεί ψάχνοντας την τροφή του. Έπειτα από πολλή ώρα έφτασε κοντά σε ένα αγροτόσπιτο. Πήγε γύρω από το σπίτι, αλλά δεν πλησίασε κοντά, γιατί άκουσε ανθρώπινες φωνές. Μια γιαγιά μάλωνε αυστηρά το εγγόνι της και του έλεγε ότι, αν δε σταματήσει να κλαίει, θα το έδινε αμέσως στον λύκο. Μεμιάς χάρηκε ο λύκος! Ξαφνικά βρήκε τροφή! Έτσι, αποφάσισε να περιμένει. Οι ώρες κυλούσαν αργά, αλλά η γιαγιά δεν πραγματοποιούσε την απειλή της. Ύστερα από λίγο ακούει πάλι ο λύκος τη γιαγιά να λέει στο παιδί και να το καλοπιάνει: «Αν έρθει ο λύκος, παιδί μου, εδώ, θα τον σκοτώσουμε!». Τότε ο λύκος έφυγε γρήγορα λέγοντας: «Σ’ αυτό το αγροτόσπιτο άλλα λένε και άλλα κάνουν!». ΤΟΠΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΧΡΟΝΟΣ 4. Κάποια από τα ζευγάρια των επιρρημάτων που ακολουθούν έχουν την ίδια περίπου σημασία (συνώνυμα) και άλλα έχουν την αντίθετη (αντώνυμα). Σημείωσε Σ για τα συνώνυμα και Α για τα αντώνυμα. • σιγά – γρήγορα ❏ • πάντα – ποτέ ❏ • αλλιώτικα – διαφορετικά ❏ • ύστερα – έπειτα ❏ • αδιάκοπα – ασταμάτητα ❏ • μεμιάς – μονομιάς ❏
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=