Γαλάζια φλέβα

13 και κόκκινο. Η πρώτη περίοδος του Ρίτσαρντ ήταν επηρεασμένη πάρα πολύ από την τέχνη των Ινδιάνων». «Ο πίνακας αυτός ήταν της πρώτης περιόδου;» «Ειλικρινά, δεν ξέρω. Ο άνθρωπος που μου τον πούλησε δεν ήταν σε θέση να τον χρονολογήσει». «Πώς ξέρετε ότι είναι αυθεντικός;» «Νομίζω ότι το καταλαβαίνω κοιτάζοντάς τον. Και ο πωλητής εγγυήθηκε την αυθεντικότητά του. Ήταν φίλος του Ρίτσαρντ από την Αριζόνα. Ήρθε πρόσφατα στη Σάντα Τερέζα. Ονομάζεται Πολ Γκράιμς». «Έχετε καμιά φωτογραφία του πίνακα;» «Όχι, αλλά ο κύριος Γκράιμς έχει. Είμαι σίγουρη ότι θα σας αφήσει να της ρίξετε μια ματιά. Είναι ιδιοκτήτης μιας μικρής γκαλερί κοντά στην προκυ- μαία». «Καλύτερα να μιλήσω μαζί του πρώτα. Μπορώ να χρησιμοποιήσω το τηλέφωνό σας;» Με οδήγησε σ’ ένα δωμάτιο όπου ο σύζυγός της καθόταν πίσω από ένα παλιό γραφείο ρολτόπ. Οι χα- ρακωμένες δρύινες σανίδες του γραφείου ήταν σκέτη παραφωνία μπρος στη φίνα τικ επένδυση των τοίχων. Ο Μπιμάγιερ δεν γύρισε να μας κοιτάξει. Μελετούσε μια αεροφωτογραφία που κρεμόταν πάνω από το γρα- φείο. Η φωτογραφία έδειχνε τη μεγαλύτερη τρύπα στη Γη που είχα δει ποτέ. Ο Μπιμάγιερ είπε με νοσταλγία και καμάρι: «Αυτό ήταν το χαλκωρυχείο μου».

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=