England, England
J U L I A N B A R N E S 26 Δεν καταλάβαινε τα περί οικοδόμησης του χαρακτήρα. Ή ήταν κάτι που είχες ή ήταν κάτι που άλλαξε εξαιτίας κάποιου συμβάντος, όπως έγινε με τη μητέρα της που τον τελευταίο καιρό ήταν πιο απότομη και ευέξαπτη. Πώς γί νεται να οικοδομήσεις τον ίδιο σου το χαρακτήρα; Κοίταζε μπερδεμένη τους τοίχους του χωριού για σύγκριση: κομ μάτια πέτρας και στη μέση ασβέστης, κι ύστερα μια σειρά γωνιακοί πυρόλιθοι που σου έδειχναν ότι είχες ενηλικιωθεί, ότι είχες οικοδομήσει το χαρακτήρα σου. Δεν έβγαζε νόη μα. Oι φωτογραφίες της την έδειχναν συνοφρυωμένη απέ ναντι στον κόσμο, με τα φρύδια σμιχτά και το κάτω χείλος να προεξέχει. Nα ήταν δυσαρέσκεια απέναντι σ’ αυτό που έβλεπε ή ίσως έδειχνε τον ανικανοποίητο «χαρακτήρα» της – ή μήπως έφταιγε που η μητέρα της είχε ακούσει (όταν ήταν μικρή) ότι τις φωτογραφίες πρέπει πάντα να τις τρα βάς όταν έχεις τον ήλιο στον δεξί σου ώμο; Όπως και να ’χε, η οικοδόμηση του χαρακτήρα της δεν ήταν η πρώτη της προτεραιότητα εκείνη την εποχή. Τρεις μέρες μετά τη Ζωοπανήγυρη –κι αυτή ήταν μια μοναδική, αληθινή, ανεπεξέργαστη ανάμνηση, όσο γι’ αυτό ήταν σί γουρη, σχεδόν σίγουρη– ηΜάρθα καθόταν στο τραπέζι της κουζίνας, η μητέρα της μαγείρευε, αν και δεν τραγουδού σε, αυτό είναι γεγονός, η Μάρθα είχε τελειώσει το παζλ της, γεγονός, υπήρχε μια τρύπα στο μέγεθος του Nοτιγ χαμσάιρ που αποκάλυπτε τα νερά του ξύλου του τραπεζιού, γεγονός, ο πατέρας της δεν ήταν κάπου εκεί γύρω, γεγονός, ο πατέρας της είχε το Nοτιγχαμσάιρ στην τσέπη του, γε γονός, η Μάρθα σήκωσε τα μάτια της, γεγονός, και τα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=