Ελίζαμπεθ Φιντς
11 Σ ΤΕΚΌΤΑΝ ΜΠΡΟΣΤΆ ΜΑΣ ΧΩΡΊΣ ΣΗΜΕΙΏΣΕΙΣ , βιβλία ή άγχος. Στο αναλόγιο ήταν ακουμπισμένη μόνο η τσάντα της. Ήρε- μη, εντελώς ακίνητη, κοίταξε γύρω της, χαμογέλασε και άρχισε. «Θα έχετε προσέξει ότι ο τίτλος αυτού του μαθήματος είναι “Κουλτούρα και πολιτισμός”. Μην πανικοβάλλεστε. Δεν θα σας βομβαρδίσω με κυκλικά διαγράμματα. Δεν θα επιχειρήσω να σας μπουκώσω με γεγονότα, όπως μια χήνα με καλαμπόκι · κάτι τέτοιο θα οδηγούσε απλώς σε διογκω- μένο συκώτι, πράγμα κακό για την υγεία. Την επόμενη εβδομάδα θα σας δώσω έναν κατάλογο κειμένων και βιβλίων προς ανάγνωση – εντελώς προαιρετική · δεν θα χάσετε βαθ- μούς αν την αγνοήσετε ούτε θα τους κερδίσετε με αδιάκο- πη μελέτη. Θα σας διδάξω ως τους ενήλικες που αναμφί- βολα είστε. Η καλύτερη μέθοδος εκπαίδευσης, όπως πολύ καλά γνώριζαν οι Έλληνες, είναι η συνεργατική. Αλλά δεν είμαι Σωκράτης ούτε εσείς μια τάξη με Πλάτωνες – επι- τρέψτε μου τον αδόκιμο πληθυντικό. Παρ’ όλ’ αυτά, θα κάνουμε διάλογο. Ταυτόχρονα, μιας και δεν είστε πλέον μαθητές δημοτικού, δεν θα μοιράζω γλυκανάλατες ενθαρ- ρύνσεις και μειλίχιες επιδοκιμασίες. Για κάποιους από εσάς ο τρόπος διδασκαλίας μου πιθανόν να μην είναι ο καλύτε- ρος, με την έννοια του πιο ταιριαστού στην ιδιοσυγκρασία και στη νοοτροπία σας. Το αναφέρω αυτό εκ των προτέρων
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=