Ελίζαμπεθ Φιντς

J U L I A N B A R N E S 18 μένο ταξίδι, παρότι ο κύριος Τόμας Κουκ δεν είχε ακόμη γεννηθεί. Το κομβικό σημείο το οποίο ανέφερα αφορά το γράμμα Μ και τη σημασία του στο πρωτότυπο κείμενο. Αντιστοιχούσε στη λέξη “Μυριάδες” ή στη λέξη “Μάρτυ- ρες”; Κάποιοι από εμάς θα θεωρούσαν περισσότερο εύλο- γη τη δεύτερη εκδοχή. Η Ούρσουλα μαζί με τις έντεκα παρθενομάρτυρες μας δίνουν ένα άθροισμα δώδεκα νεαρών γυναικών, όσων και οι Απόστολοι του Ιησού Χριστού. »Ωστόσο ας αφήσουμε την ιστορία να εκτυλιχθεί σε Technicolor και CinemaScope, τεχνικές στην εκλαΐκευση των οποίων συνέβαλε τα μέγιστα ο Καρπάτσιο. Έντεκα χιλιάδες παρθένοι ξεκίνησαν από τη Βρετανία. Όταν έφθα- σαν στην Κολωνία, άγγελος Κυρίου εμφανίστηκε στην Ούρσουλα, κομίζοντάς της το μήνυμα ότι μετά το προσκύ- νημα στη Ρώμη εκείνη και η συνοδεία της έπρεπε να επι- στρέψουν στη Βρετανία μέσω Κολωνίας, όπου και θα κο- σμούσε το μέτωπό τους ο ιερός στέφανος του μαρτυρίου. Η είδηση αυτού του τέλους αναγγέλθηκε στις έντεκα χι- λιάδες νέες και έγινε δεκτή με εκστατικό ενθουσιασμό. Εντωμεταξύ, στη Βρετανία ένας άλλος από τους πανταχού παρόντες αγγέλους Κυρίου εμφανίστηκε στον Εθέριους, δίνοντάς του την εντολή να συναντήσει τη μέλλουσα σύ- εποχή του όσο και τη συνεχή απειλή των Τούρκων κατά της Βενετίας και της χριστιανικής Ευρώπης. Η Scuola di Sant’Or- sola καταστράφηκε με διάταγμα του Ναπολέοντα το 1806, οι πίνακες απομακρύνθηκαν το 1808 και το 1828 μεταφέρθηκαν στην Gallerie dell’Academia, όπου εκτίθενται μέχρι σήμερα.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=