Ελίζαμπεθ Φιντς

Ε Λ Ι Ζ Α Μ Π Ε Θ Φ Ι Ν Τ Σ 17 όπως πολλές ακόμη νέες κοπέλες πριν και μετά την εποχή της · και, επειδή ήταν σοφή, ενάρετη και τα λοιπά, ήταν επίσης ευφυής.“Δέξου την προσφορά του γιου της Ισχύος”, είπε στον πατέρα της, “ωστόσο θέσε κάποιους παρελκυ- στικούς όρους, ώστε να καθυστερήσουμε. Ζήτησε να μου χορηγηθεί τριετής περίοδος χάριτος για να κάνω το προ- σκύνημά μου στη Ρώμη · στο διάστημα αυτό ο νεαρός Εθέ- ριους θα πρέπει να κατηχηθεί στην αληθινή πίστη και στη συνέχεια να βαπτιστεί”. Κάποιοι μπορεί να θεωρούσαν ένα τέτοιο αίτημα ακυρωτικό της συμφωνίας, όχι όμως και ο ερωτευμένος Εθέριους. Οι απόψεις του βασιλιά της Αγγλίας δεν έχουν καταγραφεί. » Όταν μαθεύτηκε η είδηση για τη σχεδιαζόμενη πνευ- ματική απόδραση της Ούρσουλας, άλλες ομοϊδεάτισσες παρθένοι έσπευσαν στο πλευρό της. Και εδώ συναντάμε ένα κομβικό σημείο του κειμένου. Όπως πολλοί από σας θα γνωρίζετε, η Ούρσουλα συνοδευόταν από έντεκα χιλιά- δες παρθένους · όσοι είστε εξοικειωμένοι με τη Βενετία, ίσως θυμάστε τη σειραϊκή αναπαράσταση της ιστορίας από τον Καρπάτσιο. * Σχεδιαζόταν λοιπόν ένα μεγάλο οργανω- * O αναγεννησιακός ζωγράφος Vittore Carpaccio (1465-1525) φιλοτέχνησε, μεταξύ 1497-1498, έναν κύκλο εννέα πινάκων για το παρεκκλήσι της Scuola di Sant’Orsola στη Βενετία, στους οποίους αφηγείται τη ζωή και το μαρτύριο της Αγίας Ούρσου- λας. Επέλεξε να τοποθετήσει τις σκηνές από τη ζωή της σ’ ένα επικαιροποιημένο πλαίσιο, που αντικατοπτρίζει τόσο την αντί- ληψη για τη ζωγραφική σκηνοθεσία που επικρατούσε κατά την

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=