Έλα να ψηλώσουμε μαζί

15 χοποιεί μαθητές! «Θα πω στο παιδί μου να μη σας δίνει σημασία!» Ακόμα κι όταν διαφωνούμε ριζικά με έναν εκπαιδευτικό, οφείλουμε να μην το μεταφέρουμε στο παιδί μας. Μπορούμε να του πούμε ότι υπάρχει κι άλλη γνώμη. Όχι «ο δάσκα- λος σου λέει βλακείες!». «Εγώ ξέρω καλύτερα το παιδί μου!» Φυσικά και ξέρει ένας γονιός καλύτερα το παιδί του, αλλά όχι σε όλους τους τομείς. Υπάρχουν στοιχεία του χαρα- κτήρα του που εκδηλώνονται κατά τη συνύπαρξή του με άλλα παιδιά ή αγνώστους και όχι στο σπίτι. «Θα κάνουμε υπομονή μέχρι τον Ιούνη, του χρόνου δεν θα σας έχουμε!» Μερικές φορές η υπομονή είναι το μόνο που μένει όταν η σχέση έχει καταστραφεί. Γιατί, πιστέψτε με, ό,τι και αν ειπωθεί με τον σωστό τρόπο μπορεί να τη βο- ηθήσει να αναπτυχθεί σωστά και με γνώμονα το καλό του παιδιού, που είναι κοινός στόχος. Τι όνομα θα του δώσετε; Οι πιο αστείες από τις ιστορίες που μοιραζόμαστε είναι αυτές που έχουν να κά- νουν με το όνομα. Βλέπεις ανθρώπους προοδευτικούς, που σκέφτονται, συζητάνε, κοιτάνε το παρόν και το μέλλον τους με «φρέσκια» ματιά, κι όμως σκαλώνουν στο ίδιο σημείο: «Τι όνομα θα δώσουμε στο παιδί;». Εκεί θα μπουν οι γιαγιάδες στη μέση, θα μπουν οι παππούδες, και όλα θα ανατραπούν. Πρόσφατα μου διηγήθηκε τη δική της ιστορία μια Με ποιο όνομα νιώθεις ο εαυτός σου; Τι θέλεις να θυμάσαι και τι να προσπαθήσεις;

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=