Εκθέσεις (Α' Γυμνασίου - Με βάση τις ενότητες του σχολικού βιβλίου)
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ 3 η E N O T H T Α 64 EKΘΕΣΕΙΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ n άλλη πλευρά του νησιού ήταν μια μεγάλη πετρελαιοκηλίδα, που τη δη μιούργησε ένα δεξαμενόπλοιο το οποίο περνούσε και έπαθε βλάβη. Τα κύματα παρέσυραν το πετρέλαιο στην ακτή και μαύρισαν οι αμμουδιές και τα βράχια από το απαίσιο παχύρρευστο υγρό. Εκεί πια νέκρωσαν τα πάντα. Ούτε βάρκες ούτε ψαράδες ούτε κολυμβητές. Εξαφανίστηκαν τα θαλασσοπούλια, ενώ μερικά ψάρια τα ξέβρασε η θάλασσα μαυρισμένα και νεκρά στη στεριά. Η κατάσταση αυτή εγκυμονεί μεγάλα και σοβαρά προβλήματα. Γι’ αυτό λοιπόν πρέπει να εγκαταλείψουμε τη νοοτροπία του εφησυχασμού και να δραστηριοποιηθούμε πριν είναι πολύ αργά. EΡΓΑΣ Ι ΕΣ α. Ποιες μορφές οικολογικής καταστροφής επισημαίνονται στην επιστολή; β. Ποιος είναι ο σκοπός του συντάκτη της επιστολής; E. Η πολυτροπικότητα – Κάποια κείμενα τα ονομάζουμε πολυτροπικά και είναι αυτά τα οποία, για να μεταδώσουν το μήνυμά τους, χρησιμοποιούν εκτός από τον γλωσσικό κώδικα και στοιχεία από άλλους κώδικες, κυρίως εικόνες (φωτογραφίες, σχέδια, χάρτες, σχεδιαγράμματα, πίνακες κ.ά.). Επειδή λοιπόν χρησιμο ποιούν πολλούς «τρόπους», λέγονται πολυτροπικά. – Τα πολυτροπικά κείμενα είναι αποτελεσματικά στον επικοινωνιακό τους ρόλο, επειδή η εικόνα: Συμπληρώνει το νόημα των λέξεων και το μήνυμα που μεταφέρεται, κάνο ντάς το πιο κατανοητό. Ενισχύει το μήνυμα που επιδιώκει να μεταφέρει το κείμενο, επηρεάζοντας συναισθηματικά τον δέκτη, κυρίως όταν πρόκειται για διαφημίσεις (εμπο ρικές, πολιτικές) ή για αφίσες ευαισθητοποίησης σε κοινωνικά ζητήματα. Κάνει πιο ελκυστικό το κείμενο. – Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση οι λέξεις να επεξηγούν απλώς την εικόνα, οπότε η εικόνα παίζει τον κύριο ρόλο, ενώ το κείμενο βοηθητικό.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=