Διαβάζοντας με το παιδί μου στο σπίτι

19 ΞΕΚΙΝΑΜΕ… γασίες στο σπίτι είναι μακρύς και το παιδί μάς χρειάζεται δίπλα του για να τον μάθει. Αν θέλουμε να γίνει πραγματικά αυτόνομο, ας ξεκινήσουμε να το αφήνουμε να μαζεύει πρώτα τις κάλτσες του κάτω από το κρεβάτι και ας το βοηθήσουμε να μάθει να φτιάχνει το κολατσιό του για το σχολείο, καθώς και να διεκπεραιώνει μια πληθώρα άλλες ευκολότερες εργασίες. Είναι ανέφικτο και λάθος να ξεκινήσουμε από το πιο δύσκολο, τη μελέτη για το σχολείο στο σπίτι. Όπως δεν αφήσαμε το χέρι του παιδιού μας όσο προσπαθούσε να μάθει να περπατάει, έτσι θα είμαστε δίπλα του όσο χρειαστεί μέχρι να αποκτήσει συνήθειες μαθητή. Στη συνέχεια, δεν θα μας έχει ανάγκη. 7 Το πρόγραμμα του γονέα Έχει γίνει ήδη αντιληπτό ότι και το δικό μας πρόγραμμα θα αλλάξει.Δυστυ­ χώς, ο χρόνος για τον εαυτό μας θα γίνει ακόμα λιγότερος, εφόσον θα πρέπει να βοηθάμε τα παιδιά μας να διαβάσουν στο σπίτι. Χρειάζεται να κάνουν νω­ ρίς τις εργασίες τους για να είναι συγκεντρωμένα και ήρεμα. Κρατώντας αυτό ως δεδομένο, θα γίνουν οι τροποποιήσεις στο πρόγραμμα όσων εμπλέκονται με την καθημερινή τους μελέτη. Οι δικές μας δραστηριότητες, είτε είναι οι δουλειές του σπιτιού είτε το γυ­ μναστήριο είτε η φροντίδα κάποιων ηλικιωμένων συγγενών, θα πρέπει να ορ­ γανωθούν και να μετακινηθούν μετά το τέλος του καθημερινού διαβάσματος. Βέβαια, δεν θα είναι πάντα εφικτό να είμαστε στο σπίτι για την καθημερινή μελέτη. Προσπαθούμε, λοιπόν, να κάνουμε όσες αλλαγές είναι δυνατές, ώστε να βοηθήσουμε το παιδί μας, είτε επιστρέφοντας νωρίτερα είτε αφήνοντας κάποιες δραστηριότητες για αργότερα μέσα στην ημέρα. Διαφορετικά, βρί­ σκουμε μια λύση, ώστε το παιδί να διαβάζει την ίδια ώρα και στον ίδιο χώρο σε καθημερινή βάση. Μετά τους πρώτους μήνες, όταν το παιδί θα έχει μάθει με ποιον τρόπο πρέπει να μελετά στο σπίτι, θα μπορούμε να κάνουμε παράλ­ ληλα και άλλα πράγματα. Ας μην ξεχνάμε, όμως, ότι εμείς είμαστε υπεύθυνοι για τη ρουτίνα και την εκπαίδευση του παιδιού μας, οπότε καλό είναι να έχουμε πάντα την εποπτεία

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=