Διαβάζοντας με το παιδί μου στο σπίτι

ΞΕΚΙΝΑΜΕ… 13 3 Διαμορφώνοντας ρουτίνες Η δημιουργία ρουτίνας, όπως γνωρίζουμε πολύ καλά, δημιουργεί στα παιδιά, από τη γέννησή τους ήδη, ουσιαστική ασφάλεια. Γνωρίζουν τι πρόκειται να συμβεί και αυτό τους δίνει ηρεμία. Η μετάβαση από τη μία δραστηριότητα στην άλλη, για την οποία το παιδί είναι ενήμερο, βοηθά πολύ στην εδραίωση ασφάλειας, ενώ έτσι πετυχαίνεται και η οριοθέτηση της συμπεριφοράς του. Συζητώντας μαζί του για τους περιορισμούς και τις δυνατότητες που έχουμε για καθετί καινούριο που δοκιμάζουμε, το παιδί μας θα στέκεται απέναντί του πάντα με θάρρος και ασφάλεια. Για να μεταφέρουμε, όμως, αυτή τη σταθερό­ τητα στο μικρό μας, θα πρέπει να γνωρίζουμε εκ των προτέρων πώς θα λει­ τουργήσει αυτή η νέα καθημερινότητα, να έχουμε σκεφτεί τις παραμέτρους που θα πρέπει να έχουμε οργανώσει, αλλά και να κάνουμε ξεκάθαρο τον προγραμματισμό στο παιδί μας. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι η μετάβαση στην Α΄Δημοτικού αποτελεί μία με­ γάλη αλλαγή στη ρουτίνα όλης της οικογένειας και να είμαστε αποφασισμένοι ότι θα αφιερώσουμε χρόνο για να βοηθήσουμε το παιδί μας να εργάζεται στο σπίτι και να μάθει να συνεργάζεται μαζί μας. Ακόμα και το δικό μας πρόγραμμα πρέπει να αποκτήσει μια διαφορετική ρουτίνα από αυτήν που είχαμε. Ο χρόνος που θα μαγειρέψουμε ή θα πάμε στο σούπερ μάρκετ θα πρέπει να υπολογιστεί αφού βάλουμε σε προτεραιό­ τητα το πρόγραμμα μελέτης του παιδιού. Ας θυμηθούμε τα πρώτα του χρό­ νια, όταν έπρεπε συγκεκριμένες ώρες να φάει. Διαμορφώναμε έτσι το πρό­ γραμμά μας ώστε να είναι πάντα ταϊσμένο και μετά κάναμε οτιδήποτε άλλο ήταν αναγκαίο. Όπως έμαθε να τρώει μόνο του, έτσι θα μάθει και να κάνει τις εργασίες του σχολείου του. Απλώς θέλει επιμονή, σταθερότητα, υπομονή και επαρκή προετοιμασία.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=