Διαβάζοντας με το παιδί μου στο σπίτι

12 Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με τη μελέτη στο σπίτι. Το παιδί χρειάζεται τη διαρκή ενθάρρυνσή μας, όλο το ενδιαφέρον μας, ενώ πρέπει να εισπράξει την πεποίθησή μας ότι μια μέρα, για άλλη μία φορά, θα τα καταφέρει ολομόναχο. 2 Εδραιώνοντας μια καλή σχέση με το παιδί μου Δύο είναι οι βασικοί λόγοι που μπορούν να χαλάσουν τη σχέση με το παιδί. Ο πρώτος είναι η άρνησή του να εφαρμόζει τις ρουτίνες που έχουμε ορίσει, π.χ. να πλένει τα δόντια του πριν κοιμηθεί, να μαζεύει τα παιχνίδια του κ.ά. Ο δεύτερος είναι η καθημερινή τριβή για το διάβασμα στο σπίτι και την ολοκλή­ ρωση των εργασιών του. Τα παιδιά για πολλούς λόγους μπορεί να μην έχουν διάθεση να κάνουν τις εργασίες που τους αναθέτουν για το σπίτι. Πράγματι, κάτι τέτοιο μπορεί να μας οδηγήσει σε εκνευρισμό και ίσως αδυνατούμε να χειριστούμε την κατά­ σταση αποτελεσματικά. Όμως, η σχέση με το παιδί είναι η πιο σημαντική σχέση που θα αποκτή­ σουμε σε όλη μας τη ζωή. Είναι σχέση ζωής και πραγματικά δεν αξίζει να μαλώνουμε με τον σημαντικότερο άνθρωπο της ζωής μας για τα μαθήματα. Οι εργασίες πρέπει να ολοκληρωθούν σωστά, γρήγορα και μεθοδικά και αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να τεθεί σε διαπραγμάτευση. Εμείς είμαστε οι ενή­ λικες στη σχέση αυτή. Πρέπει να μεταδίδουμε την ασφάλεια και τη σιγουριά στο παιδί μας ότι γνωρίζουμε τι πρέπει να γίνει και με ποιον τρόπο θα το καταφέρει. Το παιδί μας μπαίνει στο σχολείο, την πρώτη του μικρή κοινωνία, όπου θα μάθει να έχει υποχρεώσεις και να στέκεται αντάξια απέναντι σε αυτές. Ας είμαστε κοντά του. Ας το συμβουλεύουμε. Ας αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά του. Ας το βοηθήσουμε να αγαπήσει τη μάθηση. Αναγνωρίζοντας πόσο δύσκολο είναι αυτό που καλείται να κάνει αλλά και δίνοντας σταθερά το «παρών» δίπλα του, στα πρώτα βήματά του στο δημοτικό, θα το βοηθήσουμε να κάνει ένα καλό ξεκίνημα. Και αυτό το ξε­ κίνημα θα το βοηθήσει σε μία σταθερή στάση σε όλη τη σχολική και ακα­ δημαϊκή ζωή του.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=