Bullying: Και όμως νικιέται!

BULLYING: ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΝΙΚΙΕΤΑΙ! [ 22 ] τα παιδιά που εκφοβίζονται, και έχουν πρόθεση να τα δυσαρε- στήσουν σοβαρά, προκαλώντας φόβο, ανησυχία ή πόνο. Έτσι, αναπτύσσεται ανισορροπία δύναμης, μέσα στην οποία τα παιδιά που εκφοβίζονται είναι ανήμπορα να αμυνθούν ή να αντιδρά- σουν και να υποστηρίξουν τον εαυτό τους. Τα παιδιά, λοιπόν, που εκφοβίζουν επιτίθενται σε παιδιά πιο αδύναμα και επιδιώ- κουν να φανούν ισχυρά και κυρίαρχα, προσπαθώντας έτσι να καλύψουν δικές τους ανασφάλειες και αναζητώντας επιβεβαί- ωση μέσα από την ταπείνωση των αδυνάτων. 2 Επομένως, ο όρος που ταιριάζει να αποδοθεί στο «bullying» μπορεί να είναι «ψευ- τονταής» ή τα ανάλογά του. 3 Οι πιο συνήθεις μορφές εκφοβισμού και θυματοποίησης που αναπτύσσονται είναι: ο λεκτικός εκφοβισμός, με τη μορφή διάδο- σηςφημών, απειλών και εξαναγκασμού, ησεξουαλικήπαρενόχλη- ση, ο φυλετικός εκφοβισμός, ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός (cyber- bullying), ησωματικήβία, που εμφανίζεται συχνότεραστις μικρό- τερες ηλικίες, και ο κοινωνικός αποκλεισμός (απομόνωση του παιδιού-στόχουαπό τις ομαδικές δραστηριότητες, απόκοινωνικές συναναστροφές και παρέες), ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες ηλικίες. Το φαινόμενο συνήθως παρατηρείται να συμβαίνει σε χώρους του σχολείου, όπως στοπροαύλιο, στις τουαλέτες, στους διαδρόμους, στην τάξη, αλλά και στον δρόμο προς και από το σχολείο, όπου και η επίβλεψη κάποιου ενήλικα μπορεί να είναι ανεπαρκής. 2 Σιδέρης, Ν. (2015). Ψευτονταήδες στο Σχολείο: Ο Εφιάλτης ως Ιστορία . Εφημ. Αυγή , 26/7/2015. 3 Σιδέρης, Ν., ό.π.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=