Bullying: Και όμως νικιέται!

[ 21 ] Εισαγωγή Τ ο φαινόμενο του εκφοβισμού (bullying) αποτελεί μια ιδιαίτε- ρη μορφή επιθετικής συμπεριφοράς που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα και όχι μόνο, με σοβαρές επιπτώ- σεις για τη διαδικασία της μάθησης και την ψυχοσυναισθηματι- κή ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδιού και του εφήβου. Συγκεκρι- μένα, εκφοβισμός και η άμεση συνέπειά του που είναι η θυμα- τοποίηση (victimization) είναι η επανειλημμένη και για αρκετό χρονικό διάστημα έκθεση του μαθητή σε αρνητικές πράξεις άλλου ή άλλων μαθητών, που εκδηλώνονται ως μορφές βίαιης ή επιθετικής συμπεριφοράς. 1 Κατά τη διάρκεια της επιθετικής συμπεριφοράς, τα παιδιά που εκφοβίζουν θεωρείται ότι υπερ- τερούν σε σωματική, συναισθηματική και γνωστική δύναμη από 1 Olweus, D. (1991). Bully/Victim problems among school children: basic facts and effects of a school based intervention program. In D.J. Pepler & Rubin (eds.), The development and treatment of childhood aggression . Hillsdale, NJ: Erlbaum, pp. 411-448. Olweus, D. (2001). Peer harassment: a critical analysis and some important issues. In J. Juvonen & S. Graham (eds.), Peer Harassment in School: The plight of the Vulnerable and Victimized . NewYork: Guilford Press, pp. 3-20.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=