Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Γ' Λυκείου (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής)

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ | Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 539 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ Γ1 Να συμπληρώσετε τα κενά του πίνακα παρουσιάζοντας αναλυτικά τις πράξεις. Μονάδες 12 Γ2 Αν η βελτίωση της τεχνολογίας παραγωγής του Ψ διπλασιάσει τις παραγωγικές δυ- νατότητες του αγαθού αυτού, να κατασκευάσετε την αρχική και τη νέα ΚΠΔ στο ίδιο διάγραμμα. Μονάδες 9 Γ3 Να εξετάσετε υπολογιστικά με τη βοήθεια του κόστους ευκαιρίας αν ο συνδυασμός (Χ = 50, Ψ = 110) βρίσκεται επί, αριστερά ή δεξιά της ΚΠΔ. Μονάδες 4 ΟΜΑΔΑ Δ ΘΕΜΑ Δ Για μια υποθετική οικονομία, η οποία παράγει δυο αγαθά χρησιμοποιώντας πλήρως και αποδοτικά τους παραγωγικούς της συντελεστές, δίνεται ο συνδυασμός Μ(Χ = 100, Ψ = 250) και ότι το εναλλακτικό κόστος του αγαθού Ψ είναι σταθερό και ίσο με 2 σε όλο το μήκος της ΚΠΔ. Δ1 Αν η οικονομία επιθυμεί να αυξήσει την παραγωγή του αγαθού Χ κατά 50%, πόση θα πρέπει να είναι η θυσία του αγαθού Ψ ώστε να συνεχίσει να παράγει επί της ΚΠΔ; Μονάδες 10 Δ2 Αν στην οικονομία απασχολούνται συνολικά δέκα εργαζόμενοι, να υπολογίσετε πό- σες μονάδες του αγαθού Χ ή του αγαθού Ψ μπορεί να παράγει ο καθένας. Μονάδες 5 Δ3 Αν λόγω βελτίωσης της τεχνολογίας το εναλλακτικό κόστος του αγαθού Ψ αυξηθεί κατά 50%, να κατασκευάσετε την αρχική και τη νέα ΚΠΔ στο ίδιο διάγραμμα και να αιτι- ολογήσετε τίνος αγαθού η τεχνολογία βελτιώνεται. Μονάδες 10

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=