Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Γ' Λυκείου (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής)

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ | Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 537 1ο Κρι τήριο αξ ιολόγησης 1ου Κεφαλαίου ΟΜΑΔΑ Α ΘΕΜΑ Α Α1 Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας δί- πλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη. α. Καταναλωτά αγαθά λέμε αυτά που προορίζονται για τους καταναλωτές. Μονάδες 3 β. Η αιολική ενέργεια που παράγουν οι ανεμογεννήτριες δεν είναι αγαθό γιατί βρί- σκεται ελεύθερη στη φύση. Μονάδες 3 γ . Η παραγωγή ενός ανέφικτου συνδυασμού παραγωγής σε μια οικονομία μπορεί να γίνει εφικτή με τη μείωση της ανεργίας. Μονάδες 3 δ. Το κόστος ευκαιρίας του αγαθού Χ σε όρους του αγαθού Ψ είναι ίσο με δύο. Αυτό σημαίνει ότι για να παραχθεί μία μονάδα του αγαθού Ψ, χρειάζεται να θυσιαστεί μισή μονάδα του αγαθού Χ. Μονάδες 3 ε. Η Καμπύλη Παραγωγικών Δυνατοτήτων μιας οικονομίας που παράγει τα αγαθά Χ και Ψ εκφράζεται από τη σχέση Ψ = 100 – Χ. Αυτό σημαίνει ότι ΚΕ Χ = ΚΕ Ψ . Μονάδες 3 Στις παρακάτω προτάσεις, Α2 και Α3, να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της πρότασης και δίπλα του το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. Α2 Σε μια οικονομία η οποία παράγει δυο μόνο αγαθά χρησιμοποιώντας πλήρως και αποδοτικά όλους τους παραγωγικούς της συντελεστές με δεδομένη την τεχνολογία πα- ραγωγής, η Καμπύλη Παραγωγικών Δυνατοτήτων δείχνει: α. τους μέγιστους συνδυασμούς των ποσοτήτων των δύο αγαθών που μπορούν να παραχθούν. β. τις ποσότητες των δύο αγαθών που τελικά παράγονται. γ. τη ζήτηση του ενός αγαθού σε σχέση με τη ζήτηση του άλλου. δ. το κόστος παραγωγής του κάθε αγαθού που παράγεται. Μονάδες 5 Α3 Μια οικονομία, της οποίας η καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων δίνεται στο πα- ρακάτω σχήμα, επιλέγει να μεταβάλλει την παραγωγή της από τον συνδυασμό Β στον συνδυασμό Γ. Η αύξηση της παραγωγής του αγαθού X από X 1 σε X 2 προϋποθέτει: α. τη μείωση της παραγωγής του Ψ κατά Ψ 1 Ψ 2 . β . την αύξηση αντίστοιχα της παραγωγής του Ψ κατά Ψ 1 Ψ 2 .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=