Άνθρωπος Μαρίκα

14 ΣΆΚΗΣ ΣΕΡΈΦΑΣ βούρι τους (τυχαίο;), ένας άλλος σκηνοθέτης, για να τιμήσει την ταινία Νοσφεράτου και τον Μούρναου που την έφτιαξε, τι έκανε λέτε; Στη δική του την ταινία, μια σύγχρονη μεταφορά κι ένα homage στον ορίτζιναλ Νοσφεράτου , μια ταινία αρκετά μετα- μοντέρνα, σινεμά μέσα στο σινεμά και τέτοια σινε- φίλ πράγματα, εκόπιαρε πιστά τη σκηνή της έγερ- σης του Νοσφεράτου. Βέβαια, στην προώθηση της ταινίας υπήρξε αρκετά συγκρατημένος, αφού όλοι οι θεατές γνώριζαν πως πίσω από το μακιγιάζ του Νοσφεράτου κρυβόταν ο Γουίλιαμ Νταφόε, δεν μπορούσες να τους ξεγελάσεις∙ όμως οι θεατές στα 1922 ήταν πιο αγνοί, όπως όλα ήταν πιο αγνά τότε, το γάλα, τα αυγά ή το αέριο της μουστάρδας στα χαρακώματα του Μεγάλου Πολέμου που είχε προ- σφάτως λήξει, οπότε οι φήμες πως πίσω από το μακιγιάζ του Νοσφεράτου δεν κρυβόταν ο ηθοποιός Μαξ Σρεκ, αλλά ένα αληθινό βαμπίρ, έπαιρναν κι έδιναν αβέρτα κουβέρτα, όπως λέει ο απλός λαός, χωρίς να διαψεύδονται ασύστολα από τους υπεύ- θυνους της παραγωγής. Την ίδια χρονιά, πάλι στα 1922, οι ίδιοι θεατές, στους ίδιους κινηματογράφους, βλέπουν στα επί- καιρα της εποχής σκηνές από φιλμάκια που δεί-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=