Άνδρας με κόκκινο μανδύα
J U L I A N B A R N E S 14 επιβλητικός, μεγαλειώδης, που δεν φοβόταν τις αντιπαραθέσεις, ίσως μάλιστα να ένιωθε ιδιαίτερη έλξη γι’ αυτές. Η πόζα είναι ευγενής, ηρωική, αλλά τα χέρια την καθιστούν πιο διακριτική και πιο περίπλοκη. Κι όπως μαθαίνουμε στη συ νέχεια, δεν είναι τα χέρια ενός πιανίστα συναυλίας, αλλά ενός γιατρού, ενός χειρουργού, ενός γυναικολόγου. Και το άλικο πέος; Όλα στην ώρα τους. Οπότε, ναι, ας αρχίσουμε από εκείνη την επίσκεψη στο Λονδίνο το καλοκαίρι του 1885. Ο πρίγκιπας ήταν ο Εντμόν ντε Πολινιάκ. Ο κόμης ήταν ο Ρομπέρ ντε Μοντεσκιού-Φεζανσάκ. Ο κοινός θνητός με το ιταλικό όνομα ήταν ο δρ Σαμιέλ Ζαν Πότσι. Η πρώτη τους «πνευματική αγορά» ήταν το Φεστιβάλ Χέντελ στο Κρίσταλ Πάλας, όπου άκουσαν το Ισραήλ στην Αίγυπτο στο πλαίσιο των εορτασμών για τα διακόσια χρόνια από τη γέννηση του συνθέτη. Ο Πολινιάκ σημείωσε: «Η παράσταση έκανε τερά στια εντύπωση. Οι 4.000 εκτελεστές απέδωσαν βασιλικές τιμές στον le grand Χάιντελ [sic]». Οι τρεις «αγοραστές» είχαν μαζί τους μια συστατική επιστολή από τον Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ, τον ζωγράφο του έργου Ο δρ Πότσι στην κατοικία του . Απευθυνόταν στον Χένρι Τζέιμς, ο οποίος είχε δει τον πίνακα στη Βασιλική Ακαδημία το 1882 και τον οποίο επρόκειτο να ζωγραφίσει με εξαιρετική μαεστρία ο Σάρτζεντ χρόνια αργότερα, το 1913, όταν ο Τζέιμς ήταν εβδομήντα ετών. Η επιστολή άρχιζε ως εξής: Αγαπητέ Τζέιμς, Θυμάμαι ότι κάποτε είχατε αναφέρει πως ένας Γάλλος από καιρού εις καιρόν δεν αποτελούσε δυσάρεστο περισπασμό για εσάς στο Λονδίνο – εξού και τόλμησα να δώσω μια συστατική κάρτα για εσάς σε δύο φίλους μου. Ο ένας είναι ο δρ Σ. Πότσι,
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=