Άνδρας με κόκκινο μανδύα
Α Ν Δ Ρ Α Σ Μ Ε Κ Ο Κ Κ Ι Ν Ο Μ Α Ν Δ Υ Α 17 σε μιλώντας και γαλλικά και αγγλικά. Εκείνος ήταν που αποκα τέστησε το όνομα της οικογένειας σε Πότσι, το 1873. «Τι παράξενο τρίο» στοχάζεται ο Κλοντ Βαντερπούτεν, βιογράφος του Πότσι, καθώς γράφει γι’ αυτό το ταξίδι στο Λονδίνο. Ενδε χομένως αναφέρεται στην ταξική ανομοιότητα, ίσως όμως και στην παρουσία ενός ευρέως γνωστού ετεροφυλόφιλου ανάμεσα σε δυο αριστοκράτες «ελληνικών τάσεων». (Και αν μοιάζουν με ήρωες βγαλμένους από τις σελίδες του Προυστ, είναι γιατί όλοι –μερικώς, διαθλασμένα– συνδέονται με ήρωες του Προυστ.) Δύο ήταν οι κύριοι προορισμοί των εστέτ του Παρισιού εκείνη την εποχή: το κατάστημα Λίμπερτι και Σία, που είχε ανοίξει στη Ρί τζεντ Στριτ το 1875, και η Πινακοθήκη Γκρόσβενορ. Ο Μοντε σκιού είχε θαυμάσει τον πίνακα του Μπερν-Τζόουνς Η εξαπάτηση του Μέρλιν στο Σαλόν του Παρισιού το 1875. Τώρα, γνώρισαν τον ίδιο τον ζωγράφο, ο οποίος τους πήγε στο «Αβαείο-Φαλανστήριο * » του ΓουίλιαμΜόρις, όπου ο κόμης διάλεξε ορισμένα υφάσματα, και στο εργαστήριο του Γουίλιαμ ντε Μόργκαν. Συναντήθηκαν επίσης με τον Ροσέτι και τον Άλμα-Ταντέμα. Πήγαν στην Μποντ Στριτ για τουίντ και κοστούμια, καπέλα και παλτά, πουκάμισα, γραβάτες και αρώματα, στο Τσέλσι για να αναζητήσουν το σπίτι του Καρλάιλ, και σε βιβλιοπωλεία. Ο Τζέιμς ήταν ιδιαίτερα περιποιητικός. Ανέφερε ότι βρήκε τονΜοντεσκιού «φιλοπερίεργο αλλά ελαφρύ» και τον Πότσι «γοη τευτικό» (για άλλη μια φορά, ο Πολινιάκ φαίνεται ότι πέρασε απαρατήρητος). Τους παρέθεσε δείπνο στη Μεταρρυθμιστική Λέσχη, όπου τους σύστησε στον Γουίστλερ, στον οποίο ο Μοντε σκιού αφοσιώθηκε απολύτως. Ο Τζέιμς κανόνισε επίσης να επι σκεφτούν την Αίθουσα των Παγονιών στο σπίτι του μεγαλοεφο* Φαλανστήριο: Ονομασία σοσιαλιστικής αποικίας που σχεδίαζε ο ουτο πιστής Σαρλ Φουριέ. Θα ήταν ένα κτίριο όπου θα ζούσαν όλοι από κοι νού και οι δουλειές θα μοιράζονταν σύμφωνα με τις φυσικές τάσεις και τις προτιμήσεις κάθε μέλους.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=