Ανακαλύπτω τον εαυτό μου

Ανακαλύπτω τον εαυτό μου 22 A N A K A Λ Υ Π Τ Ω Τ Ο Ν Ε Α Υ Τ Ο Μ Ο Υ ■ Μ Ε ΤΑ Ι Χ Μ Ι Ο Ιδέες και προτάσεις για γονείς Ώρα για εικαστική δημιουργία Ερωτήσεις στα παιδιά Στόχος Υλικά Το αρχικό μου Να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν στοιχεία της προσωπικής τους ταυτότητας. Καρτέλες με γράμματα της αλφαβήτας • κανσόν χαρτόνια Α4 • πολύχρωμα κουμπιά • κόλλα Ο εμψυχωτής σκορπά στο πάτωμα τα γράμματα της αλφαβήτας. Τα παιδιά εντοπίζουν το αρχικό του ονόματός τους. Παρατηρούν ότι υπάρχουν παιδιά στην ομάδα που έχουν δια- φορετικό όνομα αλλά ίδιο αρχικό. Προτείνουν λέξεις που αρχίζουν από το ίδιο γράμμα. Στη συνέχεια τα παιδιά με ίδιο αρχικό σχηματίζουν μια ομάδα. Μπορείς να βρεις το αρχικό του ονόματός σου; Ξέρεις άλλα ονόματα ή λέξεις που αρχίζουν από αυτό το γράμμα; Ποιος άλλος στην ομάδα έχει το ίδιο αρχικό μ' εσένα; Γιατί; Τα παιδιά καλούνται να κατατάξουν το όνομά τους σε κατηγορίες που έχει σχηματίσει ο εμψυχωτής μελετώντας τα ονόματα της ομάδας. Ονόματα από τη φύση, τα χρώματα, τη θρησκεία, τη φιλοσοφία, την τέχνη, τη μυθολογία, ονόματα που δηλώνουν κάποια ιδιότητα ή ψυχική κατάσταση. Τα παιδιά ρίχνουν τις καρτέλες με το όνομά τους μέσα σε κουτιά που έχουν διακοσμηθεί με τα αντίστοιχα σύμβολα. Όταν όλοι καταθέσουν τα ονόματά τους, μπορεί να γίνει καταμέτρηση για να μελετηθεί η προέλευση των περισσότερων ονομάτων της ομάδας, των λιγότερων κτλ. Σε κανσόν χαρτόνι μεγέθους Α4 και σε χρώμα της αρεσκείας τους τα παιδιά σχεδιάζουν το περίγραμμα του αρχικού τους. Κολλούν μέσα στο περίγραμμα διάφορα υλικά της αρεσκείας τους: πολύχρωμα πετραδάκια, χρωματιστά χαρτιά, κουμπιά, ξυλαράκια, αποξηραμένα λου- λουδάκια κ.λπ. Κάτω από το περίγραμμα γράφουν το όνομά τους με διάφορα χρώματα. Οι εργασίες των παιδιών μπορούν να αναρτηθούν σε πίνακα, με τη μορφή ομαδικού κολάζ. Οι γονείς φτιάχνουν με τα παιδιά μπισκότα-γράμματα με τα αρχικά των ονομάτων τους. Οι γονείς με τα παιδιά μπορούν να γράψουν τα αρχικά των ονομάτων όλων των μελών της οικογένειας στον υπολογιστή, να τα εκτυπώσουν, να τα ζωγραφίσουν και στη συνέ- χεια να στολίσουν τις πόρτες των δωματίων τους ή να δημιουργήσουν κάδρα για να στολίσουν τους τοίχους. Ώρα για παιχνίδι

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=