Οι 7 ηγέτες του πολέμου

Εισαγωγή | 19 Εισαγωγή Στην ταινία Ρασομόν, την οποία γύρισε ο Κουροσάουα το 1950, * διαφορετικά πρόσωπα γίνονται μάρτυρες ενός βιασμού και ενός εγκλήματος που συνέβησαν στην αρχαία Ιαπωνία. Καμία από τις μαρτυρίες δεν συμπίπτει με τις υπόλοιπες. Αυτό σημαίνει ότι μία και μοναδική οπτική γωνία δεν αρκεί για να εξιχνιάσει ένα κοινό έγκλη- μα. Τι συμβαίνει όταν πρόκειται για μια γενικευμένη κρίση, έναν παγκόσμιο πόλεμο;… Μία μόνο σκοπιά, μία μόνο προσέγγιση θα αδυνατούσε εξίσου να αποκαλύψει τη σημασία του συμβάντος. Στο παρόν βιβλίο, θα σταθούμε στα έργα και τις ημέρες ορισμένων από τους σημαντικότερους πρωταγωνιστές του B΄ Παγκόσμιου πο- λέμου, προκειμένου να παρακολουθήσουμε τον τρόπο με τον οποίο τον κατηύθυναν, τον ανέλυσαν και τον βίωσαν. Συγκρίνοντας τον τρόπο με τον οποίο έδρασαν οι μεν και οι δε, αντιπαραβάλλοντας επίσης τα κίνητρά τους, κατανοούμε καλύτερα τα δεδομένα και τις διεξόδους της σύγκρουσης καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αυτοί οι άνδρες μπόρεσαν να γοητεύσουν ή να δημιουρ- γήσουν αποστροφή στους σύγχρονούς τους. Σε ένα προηγούμενο βιβλίο μου, με τίτλο Οι άνθρωποι απέναντι στις κρίσεις του 20ού αιώνα. Η ανώνυμη Ιστορία , είχα αναφερθεί στον απλό πολίτη για να αναλύσω τη συμπεριφορά του καθώς η Ιστορία * Στα ελληνικά η ταινία έχει αποδοθεί Η γκέισα και ο σαμουράι (Ρασομόν). Πρόκει- ται για την ταινία που καθιέρωσε τον Κουροσάουα και έκανε ευρέως γνωστό τον ια- πωνικό κινηματογράφο, κερδίζοντας τον Χρυσό Λέοντα του Φεστιβάλ της Βενετίας το 1951 και ειδική διάκριση στα Όσκαρ του 1952. (Σ.τ.Μ.)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=