22 ερωτήσεις και απαντήσεις για το ’22

22 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤO ’22 24 της Πελοποννήσου και των νήσων του Αιγαίου και γνώρι- σε ακμή στο εμπόριο του λαδιού και του σαπουνιού. 12 Έλληνες από το Λαύριο και τη Μυτιλήνη με γνώση στα ορυχεία πήγαν για να δουλέψουν στην Πέργαμο και την Μπάλια. Η χερσόνησος της Ερυθραίας εποικίστηκε από Έλληνες της Χίου. Επίσης, πήγαν στο Αϊδίνι έποικοι από τα Ζαγόρια, στην Απολλωνία από τη Μάνη και στην Κούλα από τη Σάμο. Η σιδηροδρομική γραμμή Σμύρνης-Αϊδινίου ήταν βρετανι- κών συμφερόντων με οθωμανική παραχώρηση του 1856. Μια άλλη γραμμή, εκείνη της Σμύρνης-Κασαμπά έως το Ουσάκ και από εκεί στο Αφιόν Καραχισάρ, ήταν παραχώ- ρηση του 1863. Η γραμμή από τον Βόσπορο στην Άγκυρα μέσω του Εσκί Σεχίρ και της Αφιόν Καραχισάρ-Ικονίου και από εκεί στα Άδανα συμπλήρωνε τις συγκοινωνίες με τη δυτική Μικρά Ασία. Οι Έλληνες δημιούργησαν δίκτυο εμπορικών συμφερόντων, το οποίο παρακολουθούσε τα σιδηροδρομικά δίκτυα. Οι Έλληνες δεν είχαν ενιαία χαρακτηριστικά. Από τους αρχαίους οικισμούς του Πόντου ως το βιλαέτι του Ικονίου η ελληνοφωνία μετατρεπόταν σε τουρκοφωνία με ελληνι- κή γραφή – τα καραμανλίδικα. Ο ελληνικός εθνικισμός των Μικρασιατών προερχόταν από τα ελληνόφωνα αστικά κέ- ντρα και όχι από την καραμανλίδικη επαρχία. 12 Llewellyn-Smith, ό.π. , σελ. 24-25.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=