Αιχμές - Τεύχος #4

Στην υπερσυνδεδεμένη μας κοινωνία, πολλοί από μας νιώθουν σαν να είναι «διαρκώς αναμμένοι». Λέξεις και φράσεις μας, όπως το «κατεβάζω τους διακόπτες» και «βρίσκομαι εκτός λειτουργίας», μας κάνουν ν’ ακουγόμαστε σαν μηχανές που βγαίνουν απ’ την πρίζα. Οι εν λόγωμεταφορές υποδεικνύουν ότι αυτό που πραγματικά έχουμε ανάγκη, στον χρόνο που περνάμε εκτός εργασίας και αγγαρειών, είναι να μην κάνουμε τίποτα, να αράζουμε και να χαλαρώνουμε. Άραγε αυτό θα έπρεπε να ζητάμε απ’ τον ελεύθερο χρόνο μας; Μπορεί ο τίτλος του διάσημου δοκιμίου του Ράσελ Εγκώμιο της τεμπελιάς να προτείνει κάτι τέτοιο, αλλά για τον Ράσελ τεμπελιά σημαίνει χρόνος μακριά απ’ την αμειβόμενη εργασία κι όχι απραξία. Μ’ αυτόν τον τρόπο δημιουργείται χώρος για ελεύθερο χρόνο, δηλαδή για δραστηριότητες «τις οποίες κάνουμε για να τις χαρούμε και δεν τις χρησιμοποιούμε ως μέσα για να πετύχουμε κάτι άλλο», όπως το διατύπωσαν αργότερα οι Ρόμπερτ και Έντουαρντ Σκιντέλσκι, προσθέτοντας ότι η «ψυχαγωγία περιλαμβάνει δραστήρια, επιδέξια συμμετοχή […] και είναι μ’ αυτή την έννοια ελεύθερος χρόνος». Το παραπάνω είναι ένα απόσπασμα από το λήμμα Ελεύθερος χρόνος στο βιβλίο Zωή: Οδηγίες χρήσης από τους μεγάλους φιλοσόφους για να τα βγάλεις πέρα. Δουλεύοντας σε αυτό τον χώρο, αναζητώντας διαρκώς καινούργια βιβλία, δεν μπορούμε να φανταστούμε πως υπάρχει καλύτερος τρόπος να περνάει κανείς τον ελεύθερο χρόνο του, πέρα από το διάβασμα. Για αυτό και όλοι εμείς εδώβάζουμε τα δυνατά μας για να σας προσφέρουμε βιβλία που θα επιτελέσουν ακριβώς αυτό, τη δραστήρια και επιδέξια συμμετοχή, τη χαρά και την ευχαρίστηση. Ελπίζουμε να το καταφέρνουμε. 04 06 Στο σκοτεινό δωμάτιο του Αλέξη Παπαχελά Και γιατί γράψατε λοιπόν αυτό το βιβλίο; Οι Κώστας Β. Κατσουλάρης , Δημήτρης Χατζηκωνσταντίνου , Χριστίνα Πουλίδου και Πέτρος Τατσόπουλος απαντούν στα πώς και τα γιατί της συγγραφής 12 14 16 Διαβάστε ένα απόσπασμα από τα βιβλία που δεν πρέπει να λείπουν από καμία βιβλιοθήκη Ο David Mitchell μας στέλνει ένα γράμμα. Βάλτε δυνατά τη μουσική και διαβάστε το Η Νάντη Σακκά μας μεταφέρει στην κλειστοφοβική ατμόσφαιρα ενός φάρου μέσα από μια περίεργη ιστορία εξαφάνισης… Σε συγκοινωνούντα δοχεία κυκλοφορεί η τέχνη του λόγου. Ο λόγος, ο γραπτός και ο προφορικός λόγος, που αφηγείται και επιδιώκει να πείσει είναι σχεδόν ίδιος στα βασικά του γνωρίσματα σε όλες τις εκδοχές του. Ο δικηγόρος, ο ρήτορας, ο δοκιμιογράφος, ο δημοσιογράφος, ακόμα και ο αιτησιογράφος που συναντούσαμε παλιά έξω από τα δημόσια καταστήματα, κι ο πεζογράφος αναμφίβολα, και γενικά όλοι εμείς οι μεροκαματιάρηδες της γραφής και του λόγου, άλλος λίγο κι άλλος πολύ, επιδιώκουμε την αποδοχή. Γράφουμε και μιλάμε γιατί θέλουμε να πείσουμε κάποιον, κάποιους, τον κόσμο ολόκληρο. ΓΙΏΡΓΟΣ ΣΥΜΠΆΡΔΗΣ, ΣΚΟΡΠΙΑ 21 22 Ο Carlos Zanón μας καλεί να επιβιβαστούμε στο Ταξί του Πες μου ποιο αστυνομικό διαβάζεις να σου πω ποιος είσαι… Οι άνθρωποι του Μεταίχμιου προτείνουν ΤΕΥΧΟΣ 4 Φθινόπωρο ‒ Χειμώνας 2021-2022 Εξαμηνιαίο έντυπο ΙΔΙΟΚΤΗΣΊΑ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε. Ιπποκράτους 118, 11472 Αθήνα Τηλ.: 2113003500, fax: 2113003562 Email: metaixmio@metaixmio.gr metaixmio.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΞΙΑ Στέλα Ζουμπουλάκη ΕΠΙΜΈΛΕΙΑ ΎΛΗΣ Ελένη Παπαγεωργίου Ντόρα Τσακνάκη ΣΎΝΤΑΞΗ Ειρήνη Λιώλη Μικαέλα Κόλλια Σοφία Μεσσήνη Αγγελική Μποζίκη Λίλα Παπαχαραλάμπους ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΞΩΦΎΛΛΟΥ Γιώργος Παναρετάκης ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ Ελένη Κυριακίδου MAIL ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ pressoffice@metaixmio.gr Διανέμεται δωρεάν »

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=