Αιχμές - Τεύχος #3

ΑΠΌ ΤΟ ΣΚΊΤΣΟ ΣΤΟ ΕΞΏΦΥΛΛΟ ΟΙ BOB STUDIO ΕΞΗΓΟΎΝ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ ΜΈΣΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΟΠΟΊΑ ΣΧΕΔΊΑΣΑΝ ΤΑ ΕΞΏΦΥΛΛΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΊΩΝ ΤΟΥ ΤΖΟΡΤΖ ΌΡΓΟΥΕΛ Σ χεδιάζοντας τα εξώφυλλα για τη Φάρμα των ζώων , το 1984 και το Βιβλία εναντίον τσιγάρου , από τα πιο σημαντικά έργα της πα- γκόσμιας λογοτεχνίας, οι προκλήσεις ήταν αρκετές. Πώς αποτυ- πώνεις σε ένα εξώφυλλο την αίσθηση, το πνεύμα και τα συναι- σθήματα ενός τόσο εμβληματικού αναγνώσματος; Έπειτα από πολλές δοκιμές και διαφορετικές τεχνικές, κάναμε ένα βήμα πίσω και δώ- σαμε ζωή στα «απλά» και «γρήγορα» σκίτσα που δημιουργήθηκαν στην πορεία του project, σε σελίδες τετραδίων, χαρτιά και sticky notes κατά τη διάρκεια του brainstorming και των συζητήσεών μας. Τα σκίτσα αυτά απο- τυπώνουν ήρωες και καταστάσεις των έργων με έναν άμεσο και οικείο τρό- πο, ο οποίος εντυπώνεται στον αναγνώστη και τον βοηθά να δεθεί με το κάθε βιβλίο ξεχωριστά. Τα έντονα αλλά και αιχμηρά στοιχεία της εικαστικής γραφής κάνουν τα βιβλία να ξεχωρίζουν στο ράφι και να τραβάνε τα βλέμματα των αναγνω- στών, ενώ ο μονοσήμαντος προσανατολισμός της εικονογράφησης απο- κλείει τα περιττά στοιχεία, εμβαθύνοντας στο κύριο μήνυμα και δημιουρ- γώντας ένα άρτιο και ισορροπημένο οπτικό αποτέλεσμα. Ο ΓΡΑΦΊΣΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΏΦΥΛΛΟ Οχοίρος, πουστηνπορεία της ιστορίας αποκτά εξουσία και καταφέρνει να σταθεί στα δυο του πόδια ( Η φάρμα των ζώων ). Το μάτι που βλέπει και παρακολουθεί κάθε κίνηση των πολιτών, η προσωποποίηση του ολοκληρωτικού καθεστώτος του ΜεγάλουΑδελφού ( 1984 ). Το τσιγάρο, που ο Όργουελ αναρωτιέται σβήνοντάς το, αν ξοδεύει περισσότερα χρήματα σε αυτή του τη συνήθεια ή στο διάβασμα ( Βιβλία εναντίον τσιγάρου ).

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=