Αιχμές - Τεύχος #3

ΈΝΟΧΟΣ ΜΈΧΡΙ ΑΠΟΔΕΊΞΕΩΣ ΤΟΥ ΕΝΑΝΤΊΟΥ Μάρκος: Πού βρίσκεται ο Χαρίδημος Νικολόπουλος; Τοναφήσαμε στηΝαύπακτο, να προσπαθεί να αποφασίσει αν θα επιστρέψει στο Σώμα. Θα γυρίσει, τελικά; Χίλντα : ΟΧαρίδημος, Χάρης γιατουςφίλους του, περνάει μιαχαράστηΝαύπακτο, αλλάνιώθει ότι ζει «μια ζωή σε εκκρεμότητα». Αναζητά αφορμή για να επιστρέψει στην Αθήνα, εκεί όμως διαπι- στώνει ότι τα πάντα έχουν αλλάξει. Προς το χει- ρότερο. Μέσα στο χάος που τον περιμένει, θα κρατηθεί από την απόφαση να αλλάξει ρότα στη ζωή του, έστω αργά, στα σαραντακάτι του. Μάρκος: Σε όλα τα βιβλία σου ως τώρα κυριαρχούσε η μουσική. Τι να περιμένουμε στο καινούργιο; Χίλντα : Στην αστυνομική/μουσική τριλογία (Για μιαχούφταβινύλια, Έχουνε όλοι κακούς σκοπούς, Ησυχνότητατουθανάτου) , οι μουσικόφιλοι και οι εμμονές τους παρέσυραν τον Χάρη σε περιπετει- ώδεις εξιχνιάσεις εγκλημάτων. Στον Ένοχο , ο πυ- ρήναςτης ιστορίαςείναι οΧάρης, οι δικέςτουπρά- ξεις προκαλούν τις εξελίξεις και τον οδηγούν σχε- δόν στην καταστροφή. Είναι μια ακόμα ένδειξη τηςωρίμανσής του. Αλλάυπάρχει κι εδώμουσική, πιο πολύ σαν ανάμνηση παλιών, καλύτερων επο- χών και σαν ένα μέσο που μπορεί να φέρει κοντά τους πιοπαράταιρους ανθρώπους. Μάρκος: Μας έχεις συνηθίσει οι ήρωές σου να περιφέρονται σε διάφορες γειτονιές του κέντρου, στα Εξάρχεια, στο επονομαζόμενο ιστορικό τρίγωνο της Αθήνας. Πού θα τους συναντήσουμε σε αυτό το βιβλίο; Χίλντα : Είμαι παιδί τηςπόλης, αγαπάωτηνΑθήνα και κυρίως τις θεωρούμενες υποβαθμισμένες γει- τονιές της. Στον Ένοχο , ένα μεγάλο μέρος της ιστορίας διαδραματίζεται στις προσφυγικές πο- λυκατοικίες του Νέου Κόσμου, της περιοχής που κάποτε ονομαζόταν Δουργούτι και αποτελεί μέ- χρι σήμερα προσφυγική γειτονιά. Ο Χάρης θα κυ- κλοφορήσει πολύ πέριξ της Ομόνοιας, σταβρόμι- κα στενάκια που αποφεύγουν οι καθωσπρέπει πολίτες, και θα περιηγηθεί στον Κεραμεικό. Θα ακολουθήσει τησυμβουλήμιας παλιάςφίλης του, «Ποτέ μη χάσεις την ευκαιρία να ζήσεις σε άλλη πόλη ή σε άλλη χώρα», μόνο που θα την εφαρμό- σει διαλέγοντας καταρχήν άλλη γειτονιά. Μάρκος: Σε ποιο υποείδος του αστυνομικού μυθιστορήματος θα ενέτασσες το τελευταίο σου βιβλίο; Χίλντα : Όπως το λέει καθαρά ο τίτλος, Ένοχος μέχρις αποδείξεως του εναντίου, πρόκειται για ένα νουάρ μυθιστόρημα, με την αρχική έννοια του όρου. Έχουμε εν προκειμένω έναν άνθρω- πο, τον Χάρη, που μπλέκεται άθελά του σε μια δολοφονία για την οποία θεωρείται ύποπτος, και όπως οι αρχετυπικοί ήρωες του νουάρ, θα ρισκάρει τα πάντα για να αποδείξει μόνος του την αθωότητά του. Ή σχεδόν μόνος, αφού στη δύσκολη αυτή συγκυρία θα βρει μια αναπάντε- χη βοηθό. Δεν λέω περισσότερα. Ακολούθησα την αρχετυπική φόρμουλα του νουάρ όπως τη διαμόρφωσε ο Κορνέλ Γούλριτς, ο Τζιμ Τόμσον και ο Ντέιβιντ Γκούντις. Στη φόρ- μουλα αυτή, η πλοκή εστιάζει περισσότερο στο ψυχολογικό τοπίο τουαδίκως διωκόμενου ήρωα και λιγότερο στη διαδικασία εξιχνίασης των εγκλημάτων. Στο τέλος της ιστορίας θα διαλευ- κανθούν και τα εγκλήματα, με μια μικρή αμφι- βολία: στη σύγχρονη κοινωνία, μπορείς ποτέ να χτυπήσεις το κακό στη ρίζα του; Μήπως πάντο- τε απομένουν μερικές κρυμμένες ρίζες που διαι- ωνίζουν το Κακό; Μάρκος: Η μητέρα του πρωταγωνιστή πάσχει από άνοια πρώιμης έναρξης, ενώ ο γιος της –που παλαιότερα ήταν προσκολλημένος σε αυτήν– φαίνεται να προσπαθεί να ξεφύγει από το παρελθόν, μοιάζει δηλαδή σαν να θέλει να ξεχάσει. Το δίπολο αυτό προκύπτει τυχαία ή είναι συνειδητό εκ μέρους σου; Χίλντα : Είναι συνειδητό 100%, παρότι πιστεύω ότι η μνήμη είναι ό,τι πιο σημαντικό διαθέτει ο άνθρωπος. Ωστόσο, ένα απαραίτητο στάδιο της διαδικασίας ενηλικίωσης είναι η αποκόλληση από τους γονείς και τις μνήμες που μας κρατούν δέσμιους του παρελθόντος. Μόνο όταν ξεχά- σουμε τα παράπονα και όσα επιρρίπτουμε στους γονείς μας, όταν καταφέρουμε να τους συγχωρήσουμε, μπορούμε να πάρουμε τη ζωή σταχέριαμας και να τη ζήσουμε με τρόπο ικανο- ποιητικό και ουσιαστικό. Δύο από τους σημαντικότερους συγγραφείς του αστυνομικού είδους συναντιούνται λογοτεχνικά στους υποφωτισμένους δρόμους της Αθήνας, με δύο ιστορίες αστικού νουάρ που χαρτογραφούν τη σκοτεινή όψη της πόλης και ξετυλίγουν παράλληλα σημαντικές πτυχές της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας. 20 |

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=