Αιχμές - Τεύχος #1
Δ ιαβάστε μια χαρακτηριστική σκηνή από το πρώτο μυθιστόρημα με πρω- ταγωνιστήτονΠέπεΚαρβάλιο, το Τα τουάζ , του πατέρα του μεσογειακού νουάρ, του Manuel Vázquez Montal- bán, ή όπως τον αποκαλούν ακόμη στη Βαρκε- λώνη, του Μανόλο. Ανακαλύψτε τον πρώην πράκτορα της CIA, πρώην κομμουνιστή και νυν ιδιωτικό ερευνητή που καίει στο τζάκι του τα καλύτερα και τα χειρότερα έργα της παγκόσμιας γραμματείας ενώ έχει πάθος με τη γαστρονο- μία και το σεξ. Έβγαλε από τη βαλίτσα το κινέζικο παλτό της Τσά- ρο και το άφησε πάνω σε μια πολυθρόνα. Στο ψυ- γείο υπήρχε παστός μπακαλιάρος, αρακάς κον- σέρβα, πιπεριές, ντομάτα, παστό χοιρινόωμοπλά- τη. Μπορούσε ναφτιάξει ένα υπέροχο ρύζι με μπα- καλιάρο, ένα πιάτο που άρεσε πολύ στην Τσάρο. Μέσα σ’ ένα τάπερ βρήκε ένα λουκάνικο Μαγιόρ- κας. Μια φέτα από αυτό το λουκάνικο θα ταίριαζε μιαχαράμε ταυπόλοιπασυστατικάτουρυζιού. Δεν έλειπαν και οι μπίρες στο υπόγειο, αν και, για κάθε Παρά την κραυγαλέα απάθεια του ντετέκτιβ απέναντι στην πολιτική, ο Μανουέλ Βάθκεθ Μονταλμπάν ομολογεί ότι δημιούργησε τον λογοτεχνικό χαρακτήρα του Καρβάλιο, πρώτα απ’ όλα, ως ένα εργαλείο για να επιτύχει τον στόχο που έθεσε, λύνοντας παράλληλα το πρόβλημα της οπτικής γωνίας. Ο στόχος αυτός είναι η καταγραφή της εικόνας της κοινωνίας μέσα από τα μάτια ενός περιθωριακού χαρακτήρα, που θα μπορεί να κινείται ανάμεσα στις διαφορετικές κοινωνικές τάξεις, μετατρέποντας έτσι το είδος του αστυνομικού αφηγήματος σε ένα εργαλείο ανάλυσης της πραγματικότητας. Ο συγγραφέας βρήκε στην αστυνομική λογοτεχνία τον ιδανικό τρόπο για να πραγματευτεί όσα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα τον ενδιαφέρουν. [ΑΠΌΣΠΑΣΜΑ ΑΠΌ ΤΟ ΕΠΊΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΕΛΈΝΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΊΟΥ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ] * MΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΣΕ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ. ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΟ SITE ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ Ο ΚΑΡΒΑΛΙΟ. ΑΝΑΚΑΛΥΨΤΕ ΕΝΑΝ ΘΡΥΛΙΚΟ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΕΙΤΕ… ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ περίπτωση, οΚαρβάλιο είχε αγοράσει τέσσερακου τάκια ολλανδικής μπίρας στο αεροδρόμιο του Άμ- στερνταμ. Έβγαλε επίσης από τη βαλίτσα έναν κα πνιστό σολομό, αγορασμένο στη μισή τιμή απ’ ό,τι θακόστιζεστην Ισπανία. Ετοίμασεμερικάκανα πεδάκια για ορεκτικό. Έκοψε κρεμμυδάκι, αγγου ράκι τουρσί και κάππαρη. Στο μείγμα πρόσθεσε βούτυρο κι έφτιαξε μια πάστα, την οποία άπλωσε πάνω σε φέτες μαύρου ψωμιού. Έκοψε μερικές φέτες σολομού και τις μοίρασε στα καναπεδάκια. Άκουσε τον ήχο του αμαξιού της Τσάρο ενώάπλω- νε ένα υγρό πανί πάνω στο μάτι της κουζίνας. Έβαλε την κατσαρόλα με το ρύζι από πάνω, ώστε το υγρό πανί να μην αφήσει τους κόκκους του ρυ- ζιού να κολλήσουν στον πάτο. Η Τσάρο μπήκε την ώρα που ο Καρβάλιο σκούπιζε τα χέρια του με μια πετσέτα κουζίνας. «Αυτό κι αν είναι περίεργο. Μαγειρεύεις. Και μάλι στα με το τζάκι αναμμένο. Όποιος σε δει με το τζά- κι αναμμένο Ιούλιο μήνα...» «Με βοηθάει να σκέφτομαι». «Θέλειςνασκεφτείςαπόψε;Γι’αυτόμεχρειάζεσαι;» Μάντεψε μιακάποια ερωτικήαιχμήπίσωαπό την επιφανειακή σκληρότητα της Τσάρο. «Σε κάλεσα για ρύζι με μπακαλιάρο». «Τώρα κάπως καλύτερα. Ω! Τι πήρες;» Έδειξε σχεδόν εκστατικά το κινέζικο παλτό. «Δεν είναι για μένα». Η Τσάρο το πήρε και το περιεργάστηκε. «Για μένα είναι;» «Για ποιον άλλον;» «Σε ευχαριστώ, μωρό μου». Και του σφράγισε τα χείλη με δυο υγρά, πεταχτά, θορυβώδηφιλιά. ΟΚαρβάλιο ένιωσε το ερωτικό κά- λεσμα. Αναλογίστηκε όμως ψυχρά τις μοιραίες συ- νέπειες που θα είχε για το ριζότο το να ενδώσει σε ερωτικές περιπτύξεις και να καθυστερήσει το δεί- πνο. Απλώς έπρεπε να επιταχύνει. | 21 « »
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=