Η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (1964-2014)

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ [...] / 37 2. Η διεξαγωγή των εξετάσεων από το Υπουργείο Παιδείας και όχι από τις πανεπιστημιακές σχολές, με τη συμμετοχή του εκπαιδευτικού δυναμικού της Μέσης Εκπαίδευσης. 3. Η θεσμική αλλαγή ως προς τη δημιουργία παράλληλου δι- κτύου κυρίως Τεχνικής και δευτερευόντως Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με κύριο στόχο την αποσυμφόρηση στις εξε- τάσεις εισαγωγής στην Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση, στις οποίες συμμετείχαν χιλιάδες υποψήφιοι. 4. Η εξέταση σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων ανά κα- τεύθυνση, η εξέταση σε κοινή ύλη και ο υπολογισμός των σχολικών επιδόσεων για την πρόσβαση των υποψηφίων στην Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση. 5. Η επανάληψη και κορύφωση της ρητορικής για κατάργηση των εξετάσεων εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση κα- θώς και για απαλλαγή από τη μάστιγα των φροντιστηρίων. Ως δείκτες αλλαγής είναι χρήσιμο να επισημανθούν: 1. Οι αναφορές περί εξέτασης των υποψηφίων σε πολύ περιο- ρισμένη ύλη και η τελική ρύθμισή της, γεγονός που οδηγεί αναπόφευκτα στην ταύτιση διδακτέας και εξεταστέας ύλης. 2. Η πρόταση για διεξαγωγή των εξετάσεων του Λυκείου σε περιφερειακό και όχι σε κεντρικό επίπεδο, με το επιχείρη- μα της πιο δίκαιης αντιμετώπισης των μαθητών από την επαρχία αφού θα λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής, κάτι αδύνατον να συμβεί στις πανελλήνιες εξετάσεις. 3. Η εισαγωγή στον δημόσιο διάλογο της πρότασης για καθιέ­ ρωση προπανεπιστημιακού ή «κολλεγιακού» έτους μετά το Λύκειο.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=